<span itemprop="name">ادبیات و مبانی نظری مشتریان پست بانک به پذیرش خدمات الکترونیکی</span>
تاریخ انتشار:
27 آوریل 2022
دسته بندی:

فن‌آوري اطلاعات: براي فن‌آوري تعريف هاي مختلفي ارائه شده است که همه آن‌ها داراي ابعاد مشترک هستند. دفت   ( 1378) فن­آوري را به صورت زير تعريف مي­کند:ابزار، روش و عملياتي که براي تبديل اقلام مصرفي به محصول (داده به ستاده) مورد استفاده قرار مي‌گيرد (دفت، 1378).بطور کلي فن‌آوري داراي چهار بعد مي‌باشد که عبارتند از: تجهيزات، اطلاعات، مهارت نيروي انساني و مديريت، از ميان اين چهار بعد، فن‌آوري اطلاعات در سال‌هاي اخير نقش و اهميت ويژه‌اي يافته‌است، زيرا اساس مزيت و رقابت را در عصر حاضر تشکيل مي‌دهد. چهار عنصر اساسي در فن‌آوري را مي‌توان به صورت زير نشان داد:فن‌آوري که در اشياء متبلور است و به آن فن‌افزار گويند.فن‌آوري که در افراد متبلور است و به آن انسان افزار گويند.فن‌آوري که در مدارک متبلور است و به آن اطلاعات افزار گويند.فن‌آوري که در سازمان متبلور است و به آن سازمان‌افزار گويند(مستبصري و نجايي، 1380).

واژه فن‌آوري اطلاعات اولين بار توسط “لويت و وايزلر” در سال 1985 به منظور بيان نقش رايانه‌ها در پشتيباني از تصميم‌گيري‌ها و پردازش اطلاعات در سازمان به‌کار گرفته شد.سي­شل (1997) در مطالعه­اي که از انقلاب رايانه انجام داده است، نگرش محدودي از فن‌آوري اطلاعات دارد و بر تجهيزات رايانه‌اي تاکيد دارد که در استقرار ادارات و بخش‌هاي مختلف کسب و کار، شامل رايانه‌هاي شخصي، ايستگاه‌هاي کاري، سرورها، ابر رايانه‌ها و تجهيزات مرتبط به کار گرفته مي‌شود. تکنولوژي يا فن‌آوري اطلاعات به ابزارها و روش‌هايی اطلاق مي‌شود که به نحوي اطلاعات را در اشکال مختلف (صدا، تصوير، متن) جمع‌آوري، ذخيره و ‌بازيابي، پردازش و توزيع مي‌کند. فن‌آوري اطلاعات را به عنوان سخت افزار يا نرم‌افزاري که اطلاعات را به سرعت ذخيره، دستکاري و انتقال مي‌دهد، تعريف کرده‌اند؛ که به طور مثال شامل لينک‌هاي کامپيوتري، پست الکترونيک، ويدئو کنفرانس و پايگاه داده‌هاي کامپيوتري (بسته‌هاي آماري، گزارش‌ها و اطلاعات ذخيره شده) مي‌باشد.فن­آوري اطلاعات هر وسيله يا سيستم به هم متصلي است که براي توليد، ذخيره‌سازي، محاسبه، تلخيص، پردازش، نمايش، تبادل، انتقال،دريافت، کنترل و مديريت داده‌ها مي‌باشد.

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات:43صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0