<span itemprop="name">ادبیات و مبانی نظری مدیریت کیفیت</span>
تاریخ انتشار:
28 نوامبر 2021
دسته بندی:

اركان مديريت كيفيت: طرح ريزي كيفيت بخشي از مديريت كيفيت كه بر روي تنظيم اهـداف كيـفي و مشخص نمودن فرآيندهاي عملياتي و منابعي كه به برآورده‌سازي اين اهـداف / الزامات مي‌انجامد، متمركز مي‌گردد. طرح ریزی کیفیت مهمترين ركن از اركان مديريت كيفيت محسوب می شود .كنترل كیفیت بخشی از مدیریت کیفیت است که به برآورده کردن الزامات و خواسته های مربوط به کیفیت تمرکز دارد  و به عنوان استفاده از فنون و دستور‌العمل‌هایی برای دستیابی به بهبود كیفی در زمینه تولید  كالاها یا ارائه خدمات شناخته می‌شود , كه در راستای این هدف به صورت ساده تشخیص و شناسایی , آنالیز و بررسی  و در گام بعدی اقدام به حل نقص و كاستی محصولات و خدمات اهمیت اساسی خواهد داشت.کنترل کیفیت کالا و مواد کنترل کیفیت کالا و مواد جریانی است که استانداردهای مقبولیت کالاهای خریداری شده و تولیدی  سازمان را تعیین و مبانی قبول یا رد مواد را بر اساس آن استانداردها پی ریزی می کند . اگر از سوی سازمان کالایی زیر استاندارد تشخیص داده شود به انبار راه نمی یابد و دپارتمان خرید ناگزیر است کالای مردودی را به تامین کنندگان عودت دهد  . واحد خرید در کنترل کیفیت و بازدهی کالاها و ملزوماتی که به نیابت از سوی سازمان , خرید می کنند نقش بسیار مهمی دارد .

مدیران خرید می باید در تمامی مراحل جریان تعیین سطوح کیفیت قابل قبول سازمان مشارکت کنند و سیاستهای کیفیت آن را اجراء نمایند .بسیاری از سازمانها دپارتمان امور کنترل کیفیت خاص خود را دارند که  تنها وظیفه آن نظارت بر استانداردها و کیفیت کالاهای مورد استفاده و تولیدی سازمان می باشد که در برخی موارد توسط استفاده کنندگان و خصوصاً امور فنی و مهندسی هر شرکتی تدوین و تعیین می گردد.بخشی از مدیریت کیفیت که در ایجاد اطمینان از اینکه الزامات و یا خواسته های مربوط به کیفیت برآورده خواهد شد , تمرکز دارد  وبر طراحی و گسترش فرایندهایی تاکید دارد که از ایجاد نقص ها جلوگیری می کند .نگرش تضمین کیفیت به اضافه سیستم مدیریت که فعالیتهای اصلاحی جهت بهبود مستمر را تدارک می بیند , سیستم های کیفیت می نامند.تاکنون تعاریف و روشهای متعددی برای تضمین کیفیت مطرح شده  که در ابتدا در سازمانها و انجمن های تخصصی کیفیت ارایه شده و بعدها به کارخانجات و شرکتهای مشاوره ای و اتاقهای بازرگانی تعمیم یافتند.

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات: 34صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0