<span itemprop="name">ادبیات و مبانی نظری مدیریت مطالبات</span>
تاریخ انتشار:
5 آوریل 2022
دسته بندی:

مدیریت مطالبات: شرکت در زمان سیاستگذاری مشخص خواهد کرد که در مسیر وصول مطالبات خود تا چه مرحله­ای پیش خواهد رفت و در چه مرحله­ای مطالبات را سوخت شده تلقی خواهد کرد، زیرا از نظر شرکت پس از آن مرحله هزینه­های مربوطه به حدی می­رسد که بهتر است از وصول این مطالبات صرف­نظر کرد. اگر مشتری در زمان سررسید بدهی خود را نپردازد، مرسوم این است که شرکت نامه­ای با نسخه­ای از اصل صورتحساب­ جهت اطلاع برای وی ارسال می­کند. برخی از شرکت­ها تعدادی نامه­های کوتاه تهیه می­کنند که در صورت مواجهه با چنین وضعی آنها را به ترتیب برای مشتری خاطی می­فرستند. اگر شرکت در وصول طلب خود موفق نگردد، پرونده را به دفتر حقوقی محول خواهد کرد و آخرین اقدام این است که پرونده را به دادگاه ارجاع دهد (جهانخانی و پارسائیان، 1388: 53-54).حساب­های دریافتنی به دو دسته عمده تقسیم می­شوند: اعتبارات خرده فروشی  و اعتبارات تجاریاعتبارات خرده فروشی:اعتبارات خرده فروشی عبارت است از اعتباری که خرده فروشی­ها در سایه فروش­های نسیه به مشتریان خود داده­اند (جهانخانی و پارسائیان، 1388: 57).

برنامه خاصی که یک خرده فروش به اجرا در می آورد باید به گونه­ای باشد که باعث تشویق مشتریان به خرید بیشتر گردد. انواع اصلی اعتبارات خرده فروشی به شرح زیر است:اعتبارات بدون بهره: بعضی از شرکت­ها به منظور افزایش فروش خود اقدام به اعطای کارت اعتباری به مشتریان خود می­کنند و به آنها اجازه می­دهند تا سقف معینی به طور نسیه خرید کنند. در قبال این اعتبار، هیچ گونه وثیقه­ای از مشتریان گرفته نمی­شود و مشتریان 90 روز فرصت دارند که صورتحساب­های خود را بپردازند. ضمناً به این اعتبارات هیچ گونه بهره­ای تعلق نمی­گیرد (جهانخانی و پارسائیان، 1388: 57).فروش اقساطی: در اجرای اینگونه طرح­ها، خرده فروشی­ها کالای خود را طبق قرارداد کتبی و با گرفتن وثیقه به صورت سفته می­فروشند. خریدار باید از بابت بدهی خود بهره­ای پرداخت کند و مقید به پرداخت اقساط در زمان­های خاص است. معمولاً کالاهای با دوام به این صورت عرضه می­شوند(جهانخانی و پارسائیان، 1388: 57).

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات:23 صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0