<span itemprop="name">ادبیات و مبانی نظری مدیریت مشارکتی4</span>
تاریخ انتشار:
15 آوریل 2022
دسته بندی:

نظريه هاي كلاسيك (سنتي)مديريت:مديرت علمي: از لحاظ اين نظريه سازمان اساسا “ساخت وكار “يا ماشيني براي تهيه و تجهيز نيروي جسمي افراد انسان براي ايفاي مؤثر وظايف تلقي مي‌شود. فردريك تيلور باني مديريت علمي، با ملاحظاتي درباره كارايي توليد و محدوديت توانايي جسمي افراد انسان، پيشنهادهايي براي اثربخش سازي سازمانها ارايه داد. منظور از كارآيي، بالا بردن سطح توليد و بيشينه سازي بازده با كمترين هزينه است (علاقه بند، 78).تيلور در كتاب اصول مديريت علمي(1911)جوانب عمده نگرش خود را شرح داده مخصوصا به مضامين اساسي زير تاكيد مي‌كند.اولا، طراحي دقيق شغل و وظيفه را تنها راه افزايش كارايي دانسته پيشنهاد مي‌كند كه وظايف و فعاليتهاي سازماني به شيوه اي منظم طراحي شوند. سپس بر مبناي اين اصل، مي‌افزايد كه كاركنان به دقت برگزيده و براي انجام وظايف خود تربيت شوند و در عين حال، ابزارها و رويه هاي انجام كار براساس مطالعات دقيق، استاندارد گردند.

ثانيا، به انگيزش كاركنان و شيوه بيشينه سازي آن در قلمرو كار توجه كرده انگيزه كار را عمدتا ناشي از شوق به درآمد مالي مي‌داند. بنابراين، افزايش توليد را به پاداشها و مشوقهاي پولي وابسته دانسته سيستمي براي پرداخت دستمزد پيشنهاد مي‌كند كه در آن مزد مستقيما با افزايش توليد پيوند دارد.مديريت اداري: فايول تقريبا همزمان با تيلور به نگارش در زمينه مديريت پرداخت، منتهي نظريه تيلور بر سطح عملياتي در رده پايين سلسله مراتب اداري تمركز داشت ولي نظريه فايول به سطح مديريت در راس سلسله مراتب سازماني متمركز بود (همان منبع).پنج كاركرد يا وظيفه را براي مديريت مشخص كرده و اصولي را نيز با آن مرتبط ساخته است. پنج كاركرد يا وظيفه مديريت عبارتند از برنامه ريزي، سازماندهي، فرماندهي، هماهنگي و نظارت. به عقيده فايول برنامه ريزي و سازماندهي به منزله تهيه مقدمات براي عمليات سازماني است.

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات:22صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0