<span itemprop="name">ادبیات و مبانی نظری مدیریت سرمایه درگردش</span>
تاریخ انتشار:
14 دسامبر 2021
دسته بندی:

مديريت سرمايه در گردش:  امور مالي شركت مي تواند به سه بخش اصلي بودجه بندي سرمايه، ساختار سرمايه و مديريت سرمايه در گردش طبقه بندي شود. مديريت سرمايه هاي بلند مدت به بودجه بندي سرمايه و ساختار سرمايه مربوط مي شود در حالي كه مديريت دارايي ها و بدهي هاي جاري در حوزة مديريت سرمايه در گردش مي باشد.سرمايه در گردش يك شركت مجموعة مبالغي است كه در دارايي هاي جاري سرمايه گذاري مي شود.طبق نظر اسكيلينگ(اسچیلینگ) نيز عموماً واژة سرمايه در گردش به سرمايه گذاري سازمان در دارايي هاي جاري، بدهي ها ي جاري،وجوه نقد، اوراق بهادار كوتاه مدت،حسابهاي دريافتني و موجودي كالا مربوط مي شود و مديريت سرمايه در گردش نيز عبارت است از تعيين حجم و تركيب منابع و مصارف سرمايه در گردش به نحوي كه ثروت سهامداران افزايش يابد. سياست هاي سرمايه در گردش شامل برخي اصول و برنامه هايي است كه شامل اقداماتي در خصوص دارايي ها و بدهي ها ي جاري مي شود . بسياري از نويسندگان و محققين به سه نوع سياست سرمايه در گردش اشاره كرده اند: جسورانه (تهاجمي)، متعادل و محافظه كارانه. تفاوت اساسي اين سياست ها در ميزان سرمايه در گردش خالص است كه برابر با تفاضل دارايي هاي جاري و بدهي ها ي جاري است.

استراتژي محافظه كارانه در مديريت سرمايه در گردش باعث خواهد شد كه قدرت نقدينگي بيش از حد بالارود. در اجراي اين سياست سعي مي شود ريسك ناشي از ناتواني بازپرداخت بدهي هاي سر رسيد شده به پايين ترين حد خود برسد . مدير دراين نوع راهبرد مي كوشد تا مقدار دارايي هاي جاري را در سطح بالايي نگه دارد .در مقابل مدير سرمايه در گردش با راهبردجسورانه مي كوشد با داشتن كمترين ميزان دارايي جاري ازبدهي هاي جاري بيشترين استفاده را ببرد .در اجراي اين راهبردريسك نقدينگي بسيار بالا خواهد بود . از سوي ديگر چون حجم دارايي هاي جاري به پايين ترين حد خود مي رسد، نرخ بازده سرمايه گذاري بسيار بالا خواهد بود.با اين اوصاف سياست متعادل نيز در بين سياست جسورانه ومحافظه كارانه قرار مي گيرد و مدير سرمايه در گردش مي كوشد كه در ساختار سرمايه در گردش خود به صورت متعادل ازدارايي هاي جاري و بدهي ها ي جاري استفاده نمايد، لذا اين سياست داراي ريسك و بازده متوسط مي باشد.بسیاری از تحقیقات مربوط به تأثیر مدیریت سرمایه درگردش بر سود آوری از این واقعیت حمایت می کنند که انتخاب سیاست جسورانه، سودآوری شرکتها را بهبود می بخشد.

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات:27 صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0