<span itemprop="name">ادبیات و مبانی نظری مديريت دانش</span>
تاریخ انتشار:
22 آوریل 2022
دسته بندی:

مديريت دانش:دانش به­عنوان يك منبع استراتژيك و قابليت كليدي براي سازمان­ها از اهميت ويژه­اي برخوردار است.  بخصوص دانش بدست آمده درباره مشتريان مي‏تواند سازمان را براي تصميم گيري­هاي هوشمند درباره جذب مشتري و توسعه روابط با وي، كانالهاي مناسب براي ارتباط، محصولات و خدمات ارائه شده به وي، توانا سازد(Sigala,2006). جمع آوري، ذخيره و توزيع دانش مناسب براي فرآيندهاي CRM ضرورت بكارگيري تكنيك­هاي مديريت دانش را ايجاب مي­نمايد، بديهي است كه قابليت­هاي مديريت دانش در سازمان، نقش كليدي را در موفقيت CRM بازي مي­كند. در اين زمينه مديريت دانايی» بعنوان فرآيندي تعريف مي‏‏شود كه بطور ويژه دانايي را براي برآوردن نيازهاي موجود شناسايي و بهره برداري و بدست آوردن منابع دانايي و توسعه فرصت­هاي جديد مديريت مي­كند.مديريت دانش مشتري مديريت و انتقال دانش جمع آوري شده در نقاط تعامل با مشتري است كه براي پشتيباني كارا و مؤثر فرآيندهاي سازمان مورد نياز مي‏باشد. (Mason,1993).

فرايند كليدي مديريت دانش، شامل ايجاد، انتشار و استفاده از دانش مي­باشد. سيستم­هاي مديريت دانش، جمع آوري، انتشار و استفاده از اطلاعات كم ساختاريافتـه‏تري مانند مستندات) دانش صريح) و دانش ضمني پرسنل را پشتيباني مي­كنند. اين دانش بويژه در فرآيندهاي ارائه CRM براي برآوردن نيازهاي مشتريان مورد نياز مي­باشد. ( ذگردی، 1386)مشتریان و تامین­کنندگان، در انجام تعاملات با داده­های زیادی پیرامون هر کسب و کار و کسب وکار خاص خود مواجه می­شوند.بکارگیری سیستم­های مدیریت دانش، شرکتها را به یک شیوه خردمندانه ذخیره‏سازی این داده­ها مجهز کرده است. بر اساس اظهارات رنی و گاسی (2005)  مدیریت دانش درمورد اکتساب، ذخیره‏سازی و دستکاری داده‏ها و اطلاعات به منظور افزایش توانایی مدیر جهت دستیابی به بینش مناسب و ادراک الگوها، روندهاو روابط می­باشد و بدین ترتیب به تصمیم‏گیری‏های جاری و کنترل فعالیت‏ها و آمادگی به منظور مواجهه با آینده و پیش­بینی آن کمک می­کند.

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات: 29صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0