<span itemprop="name">ادبیات و مبانی نظری كارت امتيازي متوازن</span>
تاریخ انتشار:
6 مارس 2022
دسته بندی:

كارت امتيازي متوازن : در اواخر دهه 1980 تعداد روز افزوني از مديران در واحدهاي مختلف صنايع و تجارت به اين نتيجه رسيدند كه مديريت سنتي و حسابداري مالي توان كافي براي دادن اطلاعات كامل براي مديريت شركت هايشان را ندارد. اگر چه اين مديران موج عظيمي از اطلاعات مالي را به اشكال گوناگون دريافت مي نمودند، معمولا تنها ميزان كمي از اطلاعات بحراني غيرمالي را براي عمليات روزانه خويش و تعيين استراتژي بلندمدت خود در اختيار داشتند. اين مديران انتظار يك انقلاب در  اندازه گيري عملكرد را داشتند. آنها به دنبال اندازه هايي در زمينه كيفيت، رضايت مشتريان، چرخه زمان، كنترل آلودگي و بقيه فاكتورهاي غير مالي رفتند. نتايج اين حركت ها براي تغيير، يك ابتكار در مديريت را ايجاد مي نمود و توانايي مديريت عمليات پيچيده و استراتژي هاي ظريف سازمان را به آنها مي داد.در سال 1992 پروفسور كاپلان و دكتر نورتون يك روش جديد براي اندازه گيري عملكرد تحت عنوان كارت امتيازي متوازن را بنا نهادند. از سال 1992 تاكنون اين روش به سرعت رشد كرده است و به صورت گسترده اي در ميان كسب و كارها سازمان هاي مختلف با ابعاد مختلف بكار رفته است. به تدريج اين عبارت جايگاه محكمي در ميان فرهنگ مديريت بدست آورده است.

در يك مطالعه در سال 1996 مشخص شد كه 59 درصد از مديران كانادايي و 33 درصد از مديران آمريكايي با واژه كارت امتيازي متوازن آشنايي دارند. دليل خوبي براي انتخاب اين واژه وجود دارد. مديران اين انديشه را پذيرفته اند كه منظور از كارت امتيازي در حقيقت يك نوشته ساده و يك راه مختصر براي در كنار هم قرار دادن همه متغيرهاي بحراني حركت يك سازمان در يك صفحه مي باشد. هم چنين آنها پذيرفته اند كه عبارت متوازن بيانگر توازن در ميان سنجه هاي عملكرد، توازن بين سنجه هاي پيش افت و پس افت، مالي و  غير مالي، داخلي و خارجي است. نكته اي كه بايد ذكر شود آن است كه كلمه متوازن ضرورتاً بر برابري صددرصد در ميان تمامي سنجه ها دلالت نمي كند. معني ساده آن ايجاد يك توازن در تمركز يك بعدي بر روي سنجه هاي مالي به واسطه يك تمركز افزون بر روي سنجه هاي غير مالي است. امروزه چهارچوب كارت امتيازي متوازن، به صورت اجراي استراتژي ها به واسطه هم سازي اهداف در ميان سازمان با استراتژي كسب و كار تعريف شده است. كارت امتيازي متوازن ابزاري را كه مديران براي هدايت موفقيت در رقابت در آينده نياز دارند مهيا خواهد نمود. امروزه، سازمان ها در محيط پيچيده اي رقابت مي کنند، بنابراين يك درك صحيح از اهداف و روش هاي دستيابي به اين اهداف حياتي است.

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات: 25 صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0