<span itemprop="name">ادبیات و مبانی نظری فنون مشاوره</span>
تاریخ انتشار:
1 می 2022
دسته بندی:

فنون مشاوره:مجموعه قوانين نظري و عملي و شيوه‌هاي انجام مشاوره به طور موفقيت‌آميز را در بر مي‌گيرد. مشاور براي كمك به مراجع جهت حل مشكل و نيز هدايت او در برابر خود-كاوي و تصميم‌گيري مناسب، بايد فنون مشاوره را به خوبي بداند. نحوه استفاده از فنون مشاوره به عوامل متعددي از جمله شخصيت مشاور و موقعيت مشاوره بستگي دارد. از اين‌رو، نمي‌توان انتظار داشت كه تمام مشاوران از فنون مشاوره عيناً و به طور يكسان استفاده كنند. فنون مشاوره عبارتند از: گوش دادن، انعكاس، سازمان دادن، رهبري، تشويق، سكوت، مقاومت و پايان دادن به جلسه.گوش دادن مهمترين فني است كه مشاور بدان وسيله درك و پذيرش مراجع را اعلام مي‌دارد و او را به بحث بيشتر دعوت مي‌كند. بر اثر انعكاس، مراجع در جلسه مشاوره احساس صميميت بيشتري مي‌كند و مشاور مطمئن مي‌شود كه مراجع و نيز مشكل او را به درستي درك كرده است.

سازمان دادن به جلسه مشاوره از بلاتكليفي و سردرگمي مراجع و مشاور در جلسه مشاوره مي‌كاهد. رهبري به جلسه مشاوره جهت مي‌دهد و با تعيين نقش مراجع و مشاور، باعث ادامه بحث مي‌گردد. تشويق نيز به نوبه خود، مراجع را به تعقيب اهدافش ترغيب مي‌كند. مشاور همچنين بايد بتواند با سكوت و مقاومت مراجع در جلسه مشاوره به نحو مطلوب و مناسبي عمل كند. سرانجام آنكه پايان دادن به جلسه مشاوره نيز به مهارت خاص مشاور نياز دارد.مرور تاريخي نهضت مشاوره نشان مي‌دهد كه مرتباً بر تعداد زمينه‌هاي فعاليت مشاوره افزوده است. زمينه‌هاي مورد اشاره عبارتند از: راهنمايي شغلي يا پيشگاني، بهداشت رواني، استفاده از آزمون‌هاي استاندارد براي تحليل مراجع، تعليم و تربيت به عنوان راهنمايي، فعاليت‌هاي گروهي، تشخيص و جايگزيني دانشگاهي دانش‌آموزان با استعداد.

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات:21 صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0