<span itemprop="name">ادبیات و مبانی نظری فرهنگ سازمانی5</span>
تاریخ انتشار:
24 می 2021
دسته بندی:

فرهنگ سازمانی: كلمه فرهنگ مركب از دو جزء «فر» و «هنگ» به معني كشيدن و نيز تعليم و تربيت مي باشد. در زبانهاي انگليسي و فرانسوي واژه Culture به كار مي رود و معناي آن كشت و كار يا پرورش بوده است، و هنوز هم در اصطلاحات كشاورزي و باغداري به همان معنا بكار مي رود. در زبانهاي روماني یايي و انگليسي تا مدتها واژه تمدن را به جاي فرهنگ به كار مي بردند و از آن معاني پرورش، بهسازي، تهذيب يا پيشرفت اجتماعي استنباط مي كردند. اما امروزه اصطلاح فرهنگ از نظر تنوع و وسعت معاني و سير تاريخي و برداشت ادبي چنان ابعاد گسترده اي يافته است كه ديگر نمي توان آن را به مفهوم «دانش و تربيت» محدود دانست.

در فرهنگ فارسي عميد، «فرهنگ عبارت است از دانش، ادب، علم، معرفت، تعليم و تربيت، آثار علمي و ادبي يك قوم يا ملت.»فرهنگ لغات وبستر، «فرهنگ را مجموعه‌اي از رفتارهاي پيچيده انساني كه شامل افكار، گفتار اعمال و آثار هنري است و بر توانايي انسان براي يادگيري و انتقال به نسل ديگر تعريف مي‌كند.»تخمين زده مي شود كه تا كنون حدود 400  نوع تعريف از فرهنگ ارائه شده است، اما تعاريف مشتركي مي توان يافت كه حالت ساده تري داشته و قابل فهم تر هستند که در ذیل به برخی از این تعاریف اشاره می شود.استانلي ديویس معتقد است انسانهايي كه در يك نظام اجتماعي كوچك يا بزرگ تر زندگي مي كنند داراي باورها، اعتقادات، ارزشها، سنتها، و هنجارهاي مشتركي هستند كه در مجموع، فرهنگ آن نظام اجتماعي را تشكيل مي دهند.

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات:  34 صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0