<span itemprop="name">ادبیات و مبانی نظری عملکرد شغلی کارکنان</span>
تاریخ انتشار:
13 اکتبر 2021
دسته بندی:

عملكردکارکنان :در رابطه با عملكرد تعاريف گوناگوني ارائه شده است و واژه هاي مختلفي جهت توصيف آن به كار رفته است چنان چه مورهد و گريفين عملكرد را مجموع رفتارهاي در ارتباط با شغل كه افراد از خود نشان مي دهند مي دانند.( 1377 : 354 )  اندرو، عملكرد را معيار پيش بيني شده يا معيار وابستة كليدي در چارچوبي كه ارائه   مي دهيم،مي داند كه اين چارچوب به عنوان وسيله اي براي قضاوت در مورد اثربخشي افراد، گروه ها و سازمان ها عمل مي كند.  آرمسترانگ عملكرد را حاصل فعاليت هاي يك فرد، از لحاظ اجراي وظايف محوله در مدت زمان معين تعريف مي نمايد.(1991 : 57) ريچارد دال عملكرد را حاصل يا نتيجة فرايند و تحقق اهداف مي داند. فرايند بدين معني است كه انجام هر كاري طي مراحلي مي بايست صورت بگيرد تا آن كار انجام بپذيرد و تحقق اهداف بدين معني است كه با رعايت مراحل كاري، آن هدف تحقق پيدا مي كند.(1374: 206) به نظر تورتيس عملكرد رفتاري است در جهت رسيدن به اهداف سازماني كه اندازه گيري شده يا ارزش گذاري شده است. ابطحي و ديگران(1370)عملكرد را آن چه فرد بعنوان وظيفه در شغل انجام مي دهد تلقي كرده اند.

هرسي و بلانچارد (1998) عملكرد را رسيدن يا پيشي گرفتن از اهداف اجتماعي يا   مسئوليت ها از نقطه نظر فرد ناظر قلمداد مي نمايند.در فرهنگ جامع مديريت، عملكرد يعني آنچه فرد به عنوان وظيفه در شغل خود انجام   مي دهد.(زاهدی و دیگران ، 1375 : 284)در آكسفورد، عملكرد را روشي كه فرد عمل مي كند. سلوك، شيوة برخورد و واكنش نشان دادن تحت شرايط مختلف مي دانند.به نظر كاسيو، عملكرد اشاره به اجراي وظايف محوله به فرد دارد و ارزيابي عملكرد را توصيف نظام دار قوت و ضعف فرد يا گروه در ارتباط با وظايف محوله تعريف مي كند.(1995: 275) ترنس و ميچل عملكرد را تابع مشترك تلاش، توانايي و ادراك نقش مي دانند.از آن جائي كه بهبود عملكرد كاركنان ضرورت و اهميت دارد لذا توجه به نيازها و      ويژگي هاي تك تك كاركنان و تامين منافع آنها با در نظر گرفتن منافع سازمان از اهميت      ويژه اي برخوردار است و برقراري تعادل ميان اهداف فرد، سازمان و اجتماع الزامي است و نمودار وظيفه و نقش اساسي مديران در رابطه با بهسازي و بهبود عملكرد كاركنان در سازمان مي باشد.

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات: 43 صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0