<span itemprop="name">ادبیات و مبانی نظری صادرات زعفران ایران</span>
تاریخ انتشار:
10 مارس 2022
دسته بندی:

زعفران : زعفران گیاهی است از زنبقیان و جنس کراکس و گونه ساتیراکه مهر زراعت و کشت و کار رواج دارد  جنس زعفران دارای 700 گونه یا اسپس می باشد که در دنیا پراکنده است زعفران به وسیله پیاز زیاد می گردد، پیازهای زعفران دارای چند پوست یک مغز سفید رنگ با ته تخت و نوک برآمده هستند و  گل و ساقه ی جدید از روی غنچه های روی پیاز به وجود می آیند. زعفران دارای برگ های بلند و باریک و بدون رگبرک و بارنگ سبز تیره می باشند که مستقیماً از روی پیاز بیرون می آیند. گل ها شامل کاسبرگ همرنگ گلبرگ هاهستند که کاسه ی گل شناخته می شوند و حجم گل شامل سه گلبرگ، رنگ بنفش روشن یا ارغوانی محظط (زردرنگ) است (ابریشمی، 1366)این گیاه در پاییز گل می دهد و در طی ماه های تابستان در حالت استراحت قرار می گیرد دلیل این که زعفران بسیار گران قیمت بوده و به طلای سرخ شهرت دارد، این است که از هر 150 گرم، یک گرم زعفران و از حدود 147 هزار گل تازه یک کیلو زعفران خشک به دست می آید و به علت داشتن طعم، رنگ و عطر عالی، کاربردهای فراوانی در تولیدفرآورده  های غذایی، دارویی و شیمیایی دارد زعفران از مواد معدنی شامل : کلسیم 111 میلی گرم، فسفر 525 میلی گرم، پتاسیم 1724 و سدیم 148 میلی گرم در هر 100 گرم زعفران خشک مرغوب به اضافه ی مقداری روی و منیزیم تشکیل شده است.

گذشته از موادمعرفی، موسیلاژ چربی، موم و اسانس معطر ترپینگ با اندکی سینئول و سه هیدروزید پیکرورتین ، پیکروکروسپن و کروسین ساخته شده است به اضافه ی این ها 10 تا 12 درصد آب، 5 تا 7 درصد موا د کانی دیگر،اندکی گلوسید که مقدار چربی و مومدر آن 5 تا 8 درصد بوده و 12 تا 13 درصد مواد پروتیوی ومقدار بسیار اندکی روغن اسانس کربوی اختصاصی زعفران را تولیدمی کند (هاشمی و میری، 1384، 14)با توجه به این که اکثر کشورهای در حال توسعه با بی ثباتی درآمدهای ارزی حاصل از مواد اولیه مواجه هستند برخورداری از محصولات کشاورزی دارای مزیت تولیدی و صادراتی به منظور برقراری یک جریان با ثبات تامین ارز  حائز اهمیت فراوانی حد فرآیند رشد و توسعه ی این کشورها می باشد. توسعه صادرات محصولات کشاورزی باعث شکوفایی بخش کشاورزی می گرددکه به نوبه ی خود زیر بنای توسعه اقتصادی می باشد (هاشمی و میری، 1386، 51) در همین راستا در ده دهه اخیر صادرات بخش کشاورزی هم بخش قابل توجهی از صادرات غیر نفتی را به خود اختصاص داده و از جایگاه ارز آور در خوراهمیتی نیز برخوردار بوده است. افزایش رشد صادرات نه تنها به شکل مستقیم بر تولیدات کشاورزی اثر می گذارد بلکه به موجب توسعه صادرات، بهره وری نهادهای نیروی کار و سرمایه نیز بهبود می یابد و بر رونق اقتصادی بخش کشاورزی می افزاید.

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات: 18صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0