<span itemprop="name">ادبیات و مبانی نظری  شرکتهای تعاونی</span>
تاریخ انتشار:
5 می 2022
دسته بندی:

شرکت تعاونی:یکی از شرکت­های تجاری نام برده شده در ماده 2 قانون تجارت است که البته با توجه به جایگاهی که بخش تعاونی در قانون اساسی به خود اختصاص داده، می­توان شرکت تعاونی را شرکتی متمایز از سایر شرکت­ها دانست که دارای قوانین اختصاصی و ساختاری تقریباً منحصر به فرد می­باشد. شرکت­های تعاونی با انباشت سرمایه­های کوچک و بیشتر پراکنده، به فعالیت­های اقتصادی دست می­زنند و با افزایش سهم اقشار کم درآمد در تولید جامعه، توزیع مناسب درآمد را سبب می­شوند و از نابرابری­های اجتماعی می­کاهند. این مهم این­گونه به دست می­آید که تعاونی­ها اغلب با افراد بیشتری تشکیل می­شوند و سهامداران نمی­توانند سهام بیش از اندازه داشته باشند و چون سهام، دارایی افراد شناخته می­شود، می­توان به توزیع مناسب­تر دارایی­ها با این رویکرد امیدوار بود. بنابراین می­توان گفت شرکت­تعاونی شرکتی است که برای فعالیت در امور مربوط به تولید و توزیع، در جهت اهداف پیش­بینی شده در قانون بخش تعاونی و قانون اساسی،

با هدف رسیدن به وضع اقتصادی و اجتماعی بهتر اعضا از طریق مشارکت اعضا می­باشد. لذا حضور در شرکت­های تعاونی برای افراد گوناگون فرصتی است که افزون بر حضور در عرصه­ی فعالیت­های اقتصادی و اجتماعی و رفع نیازهای خود، حس مشارکت و حق تعیین سرنوشت را نیز تجربه کنند.در نظریه پردازی‌های اقتصادی، سازمان‌های تعاونی، که نمونه‌هایی از آنها در دهه­ی سال‌های 1330 توسط کارشناسان اصل چهار در ایران معرفی و راه اندازی شد، نهادهایی هستند که به جای تأکیدگذاری بر عامل سرمایه( که در نظام بازار آزاد حاکم است ) نتیجه­ی فعالیت را عمدتاً به عاملان تولید، توزیع و تجارت برگشت می­دهند. در واقع نهضت تعاونی یکی از نقاط ضعف اصلی در “نظام بازار” را که توزیع نابرابر درآمدها و مالاً ثروت در جامعه است، تصحیح و تعدیل می­کند. به علاوه، تعاونی‌ها بر پایه­ی حرکت‌های آرام مردمی و تشکل‌های داوطلبانه و جوشیده از بطن جامعه، تشکیل می شوند و با حکومت‌های مدنی مردم سالار که دموکراسی نامیده می­شوند، هماهنگی دارند.

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات: 60صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0