<span itemprop="name">ادبیات و مبانی نظری  سود هی و طرح بیمه بازنشستگی</span>
تاریخ انتشار:
29 آوریل 2022
دسته بندی:

بازنشستگي: تضمين رفاه و امنيت اقتصادي منابع انساني در زمان پيري و از کارافتادگي از وظايف مسلم کارفرمايان است. بدين منظور سازمان‌ها بايستي طرح‌هايي براي زمان بازنشستگي کارکنان داشته باشند. بطور کلي طرح‌هاي بازنشستگي را به دو نوع مي‌توان تقسيم‌بندي نمود.طرح بيمه بازنشستگي: در طرح‌هاي بيمه بازنشستگي موسسه مربوطه با يکي از شرکت‌هاي بيمه قراردادي منعقد مي‌سازد و با پرداخت حق بيمه به شرکت مزبور کارکنان سازمان را براي دوران بازنشستگي که ممکن است به صورت گروهي يا انفرادي منعقد گردد، بيمه مي‌کند. حق بيمه مشترکاً از طرف موسسه و کارکنان پرداخت مي‌شود. در بيمه‌نامه يا قراردادي که بدين ترتيب منعقد مي‌شود، ميزان مستمري و شرايط بازنشستگي، حق بيمه، فسخ قرارداد و مسائل ديگر معين مي‌گردد. معمولاً با انعقاد قرارداد مسؤوليت اجراي طرح به عهده شرکت بيمه محول مي‌شود.طرح هاي صندوق بازنشستگي:در طرح‌هاي صندوق بازنشستگي به منظور نگاهداري وجوهي که از طريق کسور بازنشستگي کارکنان و سهميه سازمان جمع آوري مي‌شود، صندوقي ايجاد و از محل آن صندوق به بازنشستگان و يا خانواده کارمندان متوفي مستمري مقرر پرداخت مي‌شود.

نکته‌‌اي که بايد توجه داشت اين است که حقوق و مزاياي بازنشستگي بايد متناسب با فرهنگ و ارزش‌هاي جوامع و شئونات افراد بازنشسته در نظر گرفته شود. بنابراين در تهيه و اجراي طرح‌هاي بازنشستگي لازم است نکات ذيل مورد توجه قرار گيرند:هدف از طرح هاي بازنشستگي بايد ايجاد امنيت اقتصادي و رفاه کارکنان و خانواده آنان باشد.قبل از آنکه طرحي در مورد بازنشستگي کارکنان تهيه و اجرا گردد بايد وضع اجتماعي و اقتصادي کساني که مشمول طرح بازنشستگي مي‌گردند مطالعه و اطلاعات لازم در اين زمينه جمع‌آوري گردد. حقوق بازنشستگي معمولاً نبايد تابع اختلاف سطح حقوق‌‌ها در زمان خدمت باشد. از شرايط موفقيت هر طرح بازنشستگي توجه کامل مديريت و کارکنان در تعيين ضوابط انتخابي است.طرح‌هاي بازنشستگي بايد باتوجه به وضع موسسه و شرايط خاص آن تهيه و اجرا گردد. در صورتي که شرايط تغيير کند لازم است ضوابط طرح‌هاي بازنشستگي نيز مورد تجديد نظر قرار گيرد. حتي‌المقدور بايد از تقليد و پيروي بي‌مطالعه از طرح‌هاي خارجي پرهيز کرد، البته نه به آن معني که از دانش و تجربيات سايرين استفاده مطلوب نشود. (ميرسپاسي، 1381: 312).

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات:29صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0