<span itemprop="name">ادبیات و مبانی نظری   سلامت سازمانی مدارس</span>
تاریخ انتشار:
20 فوریه 2022
دسته بندی:

سلامت : سلامت به معني فقدان بيماري و نارساييدر يک ارگانيسم (موجود زنده) است. بروز يک بيماري جدي ممکن است به آسيب ديدگي جبران ناپذير ارگانيسم، يا حتي مرگ آن منجرشود. از سوي ديگرفارغ بودن از بيماري نيز بدان معنا نيست که ارگانيسم بهينه عمل کند زيرا که ارگانيسم ممکن است سالم بوده ولي به وظايف و کارکرد خويش عمل نکند. از اين رو در قلمروهاي پزشکي و بهداشت رواني، مفهوم سلامت کامل يا «سلامت مثبت» مورد توجه قرار گرفته است. در حالت سلامت مثبت، ارگانيسم ضمن انجام وظيفه، به رشد و شکوفايي خود ادامه مي دهد قريب به اين مفهوم،خوديابي يا تحقيق ذات است که در روان درماني و آموزش روان انساني بدان اشاره مي شود به زعم«مزلو» خوديابي، ميل رسيدن به آن را دارد. در حالت خوديابي يا تحقيق ذات، استعدادهاي بالقوه شخص شکوفا شده، فعاليت مي يابند (علاقه بند، 1387)سازمان» نوعي خاص از مفهوم کلي تر سيستم (نظام)، به ويژه سيستم باز است به عبارت ديگر، سازمان به عنوان يک سيستم باز از منظومه اي از عناصر تشکيل شده است.که با هم ارتباط و واکنش متقابل داشته، و کل واحدي را به وجود مي آورند.

هر سازمان هدف يا هدف هاي ويژه هي دارد و ضمن حفظ خود و تحقق هدف هاي خود، با محيط بيروني سازگار مي شود و از اين رهگذر، وضعيت روابط متقابل بين اجزاي خود را حفظ مي کند. اين تعريف در مورد يک سازمان آموزشي نيز صادق است.در سازمان آموزشي به عنوان يک سيستم باز ترتيبات سلسه مراتب در سازمان هاي سني ديده نمي شود،زيرا که «اجزاء»به عنوان اشخاص يا واحد هاي کار تلقي نمي شوند بلکه به عنوان اجزاي اجتماعي_رواني سيستم که اشخاص و گروهها راتحت تأثير قرار مي دهند،ملاحظه مي کردند. سازمان آموزشي درمحيطي واقع شده است که دروندراهايي را به صورت پول،کارکنان و کودکان از آن تحويلکه دروندراهايي را به صورت پول،کارکنان و کودکان از آن تحويلکه دروندراهايي را به صورت پول،کارکنان و کودکان از آن تحويل مي گيرند و بروندادهايي را برحسب تحقق اهداف، روحيه و انگيزه يادگيري دانش آموزان بدان تحويل مي دهد. نظام هاي پاداش و تنبيه و همچنين هنجارهاي حاکم بر شيوه ي تعامل هاي ميان شخصي درون نظام آموزشي، اجراي نقش ها يا عملکرد اعضاء را تنظيم مي کند.

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات:30صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0