<span itemprop="name">ادبیات و مبانی نظری سفارشی سازی خدمات بانکی</span>
تاریخ انتشار:
21 دسامبر 2021
دسته بندی:

سفارشی­ سازی: مدت زمان زيادي نيست كه شركت‌ها بر ارائه محصولات يا خدمات استاندارد، براي پاسخگويي به نياز بازارهاي همگن، متمركز شده‌اند. درنتيجه بازخورد آن، بازارهاي خاص كوچك‌تر و منفرد مي‌شود. بزرگ‌تر و متنوع‌تر شدن شركت‌ها، منجر به حركت آن­ها به سمت سفارشي‌سازي بيش­تر مي‌شود. هرچه يك سازمان بزرگ­تر بوده و بتواند محصولات سفارشي بيش­تري ارائه دهد، از مزيت رقابتي بالاتري برخوردار خواهد بود(McIlraith-Son,2010). امروزه این مبحث در فعالیت واحد­ها و بنگاه­های تولیدی با تیراژ انبوه از اهمیت و جایگاه خاصی برخوردار شده است. بنگاه­های تولیدی و سازمان­های مالی و اعتباری بخوبی دریافته­اند که کسب سود و بازدهی دیگر بسان گذشته و با نرخ­های قبلی دست نیافتنی شده است. این موضوع دلائل متعددی دارد از جمله افزایش رقبا و هجوم تازه واردها به بازار، که ممکن است هر یک با داشتن مزیت رقابتی خاص، قیمت­ها را تهدید و تنوع بیش­تر را به مصرف­کنندگان ارائه نمایند که این خود موجد از دست دادن سهم یا بخش­هایی از بازار میگردد که طی سال­ها و با زحمت و هزینه بسیار بدان دست یافته­اند. برهمین مبنا هم اینک این موضوع از اهمیت ویژه و خاصی برخوردار بوده و توجه و تمرکز بیش­تر، به ایده سفارشی­سازی رهنمون شده است(میراحمدی؛1390).

سفارشی­سازی مستلزم اصلاح محصول توسط شخص مشتری است؛ بدین نحو که شرکت در این روش تعامل و مشارکت با مشتری را اصل اساسی و خدشه ناپذیر به شمار آورده و بطور عملی موجبات تعامل میان مشتری، محصول و واحد طراحی را میسر و تسهیل می­نماید. فرض اساسی در ایده سفارشی­سازی، خلق ارزش و ارائه بالاترین مطلوبیت به مشتری و مصرف کنندگان است (میراحمدی؛1390).سفارشی­سازی ارائه محصول به مشتری به گونه­ای است که مشتری خود بتواند عناصر اساسی مربوط به محصول و آرایش آن را درون مجموع مدل­های انتخابی که از قبل تحت این برند یا نام تجاری تعریف شده است، اصلاح یا تعدیل کند. بنابر این سفارشی­سازی از شخصی­سازی بر اساس نوع مشارکت مشتری متمایز می­شود. به طوری که در شخصی­سازی شرکت پیشنهادات محصولاتش را یا بر اساس خرید­های گذشته مشتری (شخصی­سازی درونی) و یا بر اساس اطلاعاتی که از ترجیحات آنان جمع­آوری کرده است (شخصی­سازی بیرونی) ارائه می­دهد(Fan-Poole,2006).

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات: 29 صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com 

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0