<span itemprop="name">ادبیات و مبانی نظری سرمایه انسانی</span>
تاریخ انتشار:
24 دسامبر 2021
دسته بندی:

سرمايه انساني: سرمايه هاي انساني(HC) تحت عنوان دانش فردي، مهارتها، توانايي ها و تجارب موجود در كاركنان يك سازمان براي خلق ارزش و حل كردن مسايل كسب و كار تعريف شده است (نورما2005). بيشتر نظريه پردازان كه HCرا هدف تحقيق خود قرار داده اند آن را در سطح فردي در نظر گرفته و به نوعي آن را تركيبي از دانش، مهارت، هوش و استعداد افراد ديده اند )بدون در نظر گرفتن آنچه كه در بافت شركت موجود است (. بعنوان مثال پنينگ و همکاران، HC يك شركت خدماتي متخصص و حرفه اي را عبارت از دانش و مهارتهاي متخصصان آن شركت دانسته كه به منظور ارائه خدمات حرفه اي از آنها استفاده مي كنند ( اسوارت، 2006).بونتيس جوهره HC را هوش خالص اعضاي سازمان دانسته است ( بونتیس، 1998). سرمايه انساني شالوده IC را تشكيل مي دهد و عنصر اصلي براي اجراي كاركرداي مربوط به IC است. اين سرمايه نمايانگر يك منبع مستمر تجديد و نوآوري براي سازمان محسوب شده كه توانايي درك موضوعات را داشته و قادر است از تجاربي كه كسب مي كند مزيت بيافرينند ( لونگو2007).

سرمايه انساني، اشاره به ارزش تجميعي سرمايه گذاري در تعليم و تربيت، آموزش، قابليتها و آينده كاركنان دارد كه اين آموزشها به دو شكل صورت مي گيرند: 1- آموزشهايي كه فرد از طريق يادگيري رسمي بدست مي آورد و -2 آموزشهايي كه فرد از طريق يادگيري از ديگران و به صورت تجربي مي بيند ( بولن 2005).يكي از مهمترين ويژگيهاي يك سازمان موفق در بلند مدت يادگيري سازماني است كه ايجاد و رشد آن عموما از طريق برنامه هاي رشد و آموزش رسمي تسهيل مي گردد. به همين دليل تحقيق در زمينه T&D به يكي از مهمترين موضوعات در زمينه مديريت تبديل شده است. T&D فرآيندي بسيار پيچيده بوده و تاكنون نتايج حاصل از آن به درستي درك نشده است. از اينرو مطالعات زيادي در زمينه ارزيابي نتايج حاصل از T&D در سازمانها صورت گرفته است. از مهمترين نتايج حاصل از T&D اثرات حاصل از ان بر روي افزايش سرمايه هاي انساني سازمان است. اين گمان مي رود كه اين فرايند اثر مستقيم و مثبتي بر روي سرمايه هاي انساني دارد چرا كه به صورتي مستقيم با كيفيت نيروي كار موجود در سازمان مرتبط است. با اجراي برنامه هاي T&D كاركنان مي توانند مهارتهاشان را به روز كرده و دانش مرتبط با كارشان را بهبود ببخشند.

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات: 17 صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

محصولات مرتبط

دیدگاهی بنویسید

0