<span itemprop="name">ادبیات و مبانی نظری سبک های دلبستگی11</span>
تاریخ انتشار:
1 جولای 2021
دسته بندی:

 دلبستگی: دلبستگی در لغت به حالت و کیفیت دل بستن، محبت، علاقه و عشق گفته می شود. دل بسته یعنی عاشق، دلباخته و دارای تعلق خاطر به کسی یا چیزی، همچنین به معنی علاقه مند شدن به کسی یا چیزی و جهت یافتن نسبت به کسی یا چیزی است. به طور کلی دلبستگی پیوند یا گره هیجانی پایدار بین دو فرد است به طوری که یکی از طرفین کوشش می کند نزدیکی یا مجاورت با موضوع دلبستگی را حفظ کرده و به گونه ای عمل کند تا مطمئن شود که ارتباط ادامه دارد. بالبی (1996؛ نقل از خانجانی، 1386) معتقد است که این گره های هیجانی متقابل که منجر به نزدیکی مادر و کودک می گردند نخستین تجلیات دلبستگی محسوب می شوند. دلبستگی نگهداره ی نزدیکی متقابل دو فرد در تمام مراحل زندگی است.بی شک در تمامی رویکردهای روانشناختی، به اهمیت  ارتباط مادر- کودک و نقش حیاتی مادر و رفتار مادرانه در تحول بهنجار کودک اشاره شده است.

اکثر کارهایی که در زمینه تحول دلبستگی انجام گرفته به طور مستقیم یا غیرمستقیم متأثر از نظریه روان تحلیل گری است .نظریه های سنتی روان تحلیل گری به جای استفاده از واژه ” دلبستگی” از واژه ی ” روابط موضوعی استفاده می کنند در حالی که نظریه های روان تحلیل گری جدید مثل بالبی و اینثورث واژه هایی مانند، ” دلبستگی” ” چهره ی دلبستگی” را در بحث های خویش ترجیح می دهند. زیربنای نظریه ی دلبستگی در واقع همان مبحث روابط موضوعی است که در روان تحلیل گری مطرح شده است. بالبی نظریه های روان تحلیل گرانه ی ارتباط مادر – کودک را بر حسب بینش جدیدی از ادبیات رفتارشناسی طبیعی یا اتولوژی بازسازماندهی کرد. بنابراین نظریه ی دلبستگی هنوز در بسیاری از فرضیات اساسی خود با برخی از نظریه های روان تحلیل گری در مورد رابطه ی بین فردی مشترک است. نظریه های روان  تحلیل گری سنتی به نقش اساسی خود و تجسم موضوع در هدایت روابط نزدیک انسانی علاقه مند هستند.

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات:60صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0