<span itemprop="name">ادبیات و مبانی نظری  رهبری خدمتگذار1</span>
تاریخ انتشار:
3 دسامبر 2021
دسته بندی:

رهبری خدمتگزار: مهمترين سرمايه سازمان ها، نيروي انساني آنها است كه به عنوان غني ترين منبع سازمان به واسطه هدايت و  رهبري در جهت تحقق اهداف سازمان گام برمي دارند. هدايت چنين سرمايه ارزشمندي در هر سازمان نيازمند اتخاذ سبك رهبري مؤثر از سوي مديريت است. شناخت الگوهاي رفتاري و رابطه آن با كارايي واثر بخشي نقش مهمي در اداره بهينه امور سازماني دارد كه در اين رابطه سبك رهبري مي تواندبه عنوان يكي از متغيرهاي مهم تعيين كننده در رفتارسازماني مورد توجه قرارگيرد (نصیری پور و همکاران، 1388). رهبري يکي از ضرورت هاي اصلي براي انجام فعاليت هاي بسياري از سازمان هاي امروزي است. سازمان هاي موفق مشخصۀ عمده اي دارند که به وسيله آن از سازمان ها ي ناموفق متمايز مي شوند؛ اين مشخصه، رهبر ي پويا و اثربخش است (قربانبان و همکاران، 1389) .براي موفقيت در شرايط رقابتي در دنياي كنوني، بكارگيري مهارتها در هر دو جنبه مديريت و رهبري، امري الزامي است. پژوهشهاي مرتبط با سبكهاي رهبري و مديريتي بيان مي كند كه اين سبكها به عنوان متغيري قوي و مهم براي انديشيدن در مورد رفتار مديريتي و تأثير آن برعملكرد مدير محسوب مي شوند(مهرام و دشتی، 1388)

رهبري يکي از ضرورت هاي اصلي براي انجام فعاليت هاي بسياري از سازمان هاي امروزي است. در تعريف رهبري تفاوت آرا و نظريه ها بسيار زياد است . نقطة مشترک همة آنها اين است که رهبر ي فرايند نفوذ و تأثيرگذاري بر افراد است. برخي صاحب نظران معتقدند كه رهبري يعني فعاليت هايي که مردم را براي تلاش مشتاقانه در تحقق اهداف گروهي تحت تأثير قرار مي دهد (قربانیان و همکاران، 1389). اندیشمندان بر این باورند که رهبري نوعی اعمال قدرت اجتماعی است ؛ زیرا رهبر بر سلوك فرد، قدرت تولید فرد و ساز مان، سازگاري با محیط کار و روحیۀ گروه اثري ژرف دارد. سرمد معتقد است که “رهبري در ماهیت خود، اعمال قدرت اجتماعی است چون رهبري بر سلوك فرد، بر قدرت تولید فرد و سازمان، بر سازگاري با محیط کار و بر روحیۀ گروه اثري ژرف دارد…، از لحاظ روان شناسی رهبري عبارت است از توان و قدرت فرد براي نفوذ در رفتار اعضاي یک گروه یا سازمان، تعیین هد ف هاي گروه، ارائۀ طریق براي تحقق هدف ها و خلق پار ه اي از هنجارهاي اجتماعی.

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات:38 صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0