<span itemprop="name">ادبیات و مبانی نظری رفتار مصرف کنندگان حقوقی</span>
تاریخ انتشار:
8 آوریل 2022
دسته بندی:

رفتار مصرف کننده: در تعریفی کلی از بازاریابی باید اشاره نمود که انجمن بازاریابی آمریکا قبل از تعریف رسمی بازاریابی در سال 1985بازاریابی را این­گونه تعریف کرده بود: بازاریابی عبارت است از انجام فعالیتهای بازرگانی که جریانی از کالاها و خدمات را از تولید کننده به مصرف کننده یا کاربر هدایت می­کند. در مقاله­ای که در سال 1965 توسط بخش بازاریابی دانشگاه اوهایو انتشار یافت این تعریف مورد بازنگری قرار گرفت و به صورت فرآیندی در جامعه که از طریق آن ساختار تقاضا برای کالاها و خدمات اقتصادی پیش­بینی و تقویت شده و بوسیله­ی مفهوم سازی ،ترفیع مبادله و توزیع فیزیکی کالاها و خدمات برآورده می­شود، تعریف شده است.  (هانت, 1386, ص. 78) در این حوزه رفتار مصرف­کننده به عنوان شاخه­ای از دانش بازاریابی مورد توجه است.رفتار مصرف­كننده به مطالعه تمامى فرآيندهاي انتخاب، استفاده، كنارگذاري محصول ها و خدمات، تجارب و يا ايده ها به وسيله افراد، گروه­ها و سازمان­ها براى ارضاي نيازها و نيز بررسي آثار اين فرآيندها بر مشتري و جامعه مي پردازد. (هاوكينز, بست, كاني, 1385, ص. 6) به عبارت ديگر رفتار مصرف­كننده شامل مجموعه ا ي از فرآيند هاي رواني و فيزيكي است كه پيش از خريد آغاز و بعد از مصرف نيز ادامه مي يابد. (peer, olson, & grunert, 1999, p. 110) رفتار مصرف­كننده به عقيده  مك­دانيل به تشريح   چگونگي تصميم­گيري خريد مصرف­كنندگان و شيوه استفاده از كالا يا خدمت خريداري شده مي پردازد.  (Carl MC, Lamb, & Hair, 2003, p. 5)

سالمون نيز نظر خود را اين گونه مطرح كرد كه رفتار مصرف­كننده با هدف ارضاي نيازها و خواسته­هاي اشخاص و گروه­هاي مختلف به بررسي  فرايندهاي مؤثر در زمان انتخاب، خريد و استفاده از محصول­ها، خدمات، ايده­ها و تجربه­ها مي پردازدمفهوم بازاریابی این دیدگاه را در بر می گیرد که هر رشته فعالیت، فرآیند خشنود کردن مشتری و نه فرآیند تولید کالا و ارائه خدمات است. هر رشته فعالیت با مصرف­کننده و نیازهایش آغاز می­شود، نه با حق انحصاری اختراعات، مواد اولیه خام و یا مهارت فروش تشخیص این امر که تنها وقتی یک سازمان می تواند به بقای خود ادامه دهد که بتواند نیاز­ها وخواسته­های مشتریان را برآورده کند سبب می شود که مطالعه رفتار مصرف­کنندگان امری ضروری و مهم باشد. هدف بازاریابی تامین خواست­ها و نیازهای مشتریان مورد هدف است. از این رو بازاریابان به منظور کسب موفقیت، باید از عوامل مختلفی که بر خریداران تأثیر دارند آگاه باشند و ببینند مصرف­کنندگان چگونه درباره خرید خود تصمیم می­گیرند. بازاریابان باید به ویژه مراحل فرایند خرید را شناخته و از آن آگاهی داشته باشند. در این مورد دانش مطالعه­ی رفتار مصرف کننده اهمیت ویژه­ای یافته است. در حوزه­ی رفتار مصرف کننده در مواردی چون شیوه­ای که افراد، گروه­ها و سازمانها برای تامین نیازها و خواست­های خود کالا خدمات دیدگاه­های جدید یا تجربه­ها را انتخاب می­نمایند، تهیه نموده، به مصرف می­رسانند و یا خود را از دست آن رها می­سازند؛ بررسی و تحقیق می­شود.

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات:46صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0