<span itemprop="name">ادبیات و مبانی نظری رفتار شهروند سازمانی 14</span>
تاریخ انتشار:
7 جولای 2021
دسته بندی:

مفهوم سازي هاي اولیه از رفتار شهروندي سازمانی: رفتار شهروندي سازمانی، ابتدا در سال 1987 توسط کان و کتزبه عنوان رفتارهاي فرانقشی تعریف شد .اما پژوهش هاي اصلی درباره این مفهوم از 24 سال قبل یعنی از زمانی که ارگان و بتمن آن را با همین نام« رفتار شهروندي سازمانی » معرفی کردند آغاز شد. اورگان رفتار شهروندی را نوعی وضعیت مطلوب می­پندارد زیرا چنین رفتاری از یک سو منابع موجود و در دسترس سازمان را افزایش داده و از سوی دیگر نیاز به مکانیزم­های کنترل پرهزینه رسمی را کاهش می­دهد.مفهوم رفتار شهروندی سازمانی، سازه­ای پیرامون نحوه مدیریت تعاملات پیوسته اعضای واحدهای سازمانی است. مدیریت مذکور سطح و چگونگی پیامدهای سازمانی را در جهت مطلوب تقویت نموده، نیاز سازمان به اختصاص بخشی از منابع کمیاب جهت انجام وظایف ساده سازمانی را کاهش داده، حفظ و نگهداری­های مکرر کارکنان در سازمان را میسرتر و از طریق اختصاص زمان بیشتر جهت برنامه­ریزی و حل مشکلات کارکنان، توانایی آنان را در راستای اثربخشی سازمانی بهبود خواهد بخشید.

عملکرد برجسته سازمانی به واسطه تلاش­های کارکنانی عادی حاصل نمی­شود چرا که از دلایل موفقیت سازمان­های بزرگ آن است که آن­ها دارای کارکنانی با سطح عملیات فراتر از وظایف رسمی خود باشند. مفهوم رفتار شهروندی سازمانی تحولی در حوزه­ی رفتار سازمانی محسوب می­شود زیرا مفهوم مذکور باعث ارتقا سطح مسئولیت­ سازمان­ها در قبال نوآوری، انعطاف، بهره­وری، بقا و موفقیت سازمانی هر چه بیشتر شده است.رفتار شهروندی سازمانی به عنوان منبع اجتماعی تعاملات رفتاری بر دریافت پاداش­های اجتماعی مبتنی شده بنابراین زمانی که کارکنان احساس کنند، دریافت ارزشمندی از سازمان دارند طبعاً سطح سطح رفتار شهروندی سازمانی خود را نیز افزایش خواهند داد.

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات:  46 صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0