<span itemprop="name">ادبیات و مبانی نظری  رفتارهای مشارکتی با عملکرد  زنجیره تامین</span>
تاریخ انتشار:
11 آوریل 2022
دسته بندی:

مدیریت زنجیره تأمین: زنجيره عرضه شبكه هاي بهم پيوسته اي از عرضه كنندگان، توليدكنندگان، توزيع كنندگان و مشترياني است كه به منظور فراهم آوري يك محصول يا خدمت براي مشتري بوجود آمده اند. برخي از تعاريف زنجيره عرضه در زير آمده است:زنجيره عرضه يك مجموعه از سيستم هاي كسب و كار مرتبط به هم جهت تامين تقاضاي مصرف کنندگان است. عناصر يك زنجيره عرضه مي توانند در يك كسب و كار واحد و يا در چند كسب و كار متفاوت قرار داشته باشند.يك زنجيره عرضه، از يك سلسله مراحل مستقيم و يا غيرمستقيم جهت پاسخگويي به نياز مشتري تشكيل شده است. زنجيره عرضه شامل عناصري نظير توليد كننده، عرضه كننده، حمل و نقل، انبارداري، خرده فروشي، و مشتريان مي باشد.زنجيره عرضه عموماً به عنوان يك سلسله متوالي از تامين كنندگان مواد اوليه، امكانات توليد، خدمات توزيع و مشتريان در نظر گرفته مي شود كه بوسيله جرياني از محصولات و اطلاعات با يكديگر در ارتباط هستند.ادعا بر اين است که پديد آمدن ايده زنجيره عرضه مرهون بوجود آمدن تئوري هايي نظير تئوري عمومی سيستم ها و تئوري كل نگري در دهه ۱۹۵۰ مي باشد. اين گفته را مي توان چنين تكميل نمود كه براي درك كامل رفتار يك سيستم پيچيده نمي توان تنها به تجزيه و تحليل اجزاي سازنده آن سيستم اكتفا نمود.

بايد گفت استعاره زنجيره عرضه به شيوه هاي مختلفي استفاده مي شود، اما سه معناي غالب را مي توان براي آن در نظر گرفت:زنجيره عرضه از ديدگاه يك شركت واحد.زنجيره عرضه مرتبط با يك محصول.زنجيره عرضه به عنوان یک مترادف براي واژگاني نظير: خريد، توزيع و يا مديريت مواد.مديريت زنجيره عرضه هماهنگي تمام عناصر ياد شده در بالا در طول زنجيره عرضه است. هماهنگي و يکپارچه ساز ي جريان هاي مواد و اطلاعات در ميان زنجيره جهت مديريت زنجيره عرضه امري حياتي به شمار مي رود. محقق ديگري بيان مي دارد که علاوه بر دو جريان مذکور جريان سومي نيز به نام جريان هزينه وجود داشته که توجه به آن جهت مديريت اثربخش زنجيره بسيار ضروري مي باشد. مسائلي ديگري نيز نظير همزمان سازي در ميان شرکت هايي که غالبا از يکديگر مستقل هستند نيز، مي بايست در جاي خود مورد بررسي قرار گيرد.زنجيره تأمين در كارخانه­هاي توليدي، شركت­هاي خدماتي و حتي منازل نيز وجود داشته و آن را با عباراتي نظير زنجيره تقاضا و يا زنجيره ارزش نيز معرفي مي­نمايند. اما نام آن هرچه كه باشد، هدف آن ايجاد ارزش براي مصرف كننده نهايي است.

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات:39صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0