<span itemprop="name">ادبیات و مبانی نظری راهنمایی در اموزش و پرورش</span>
تاریخ انتشار:
1 می 2022
دسته بندی:

راهنمايي:آرلوند جي. توين بي فيلسوف و مورخ انگليسي معتقد است آنچه كه براي انسان در درجه اول اهميت است مهارت‌ها و دانش‌هاي او نيست، بلكه چگونگي ارتباطي است كه مي‌تواند با ديگران برقرار نمايد. تحولات سريع اجتماعي و اقتصادي در جهان امروز بر پيچيدگي روابط انساني مي‌افزايد و هر اندازه تمدن پيشرفت مي‌كند دشواري‌هاي روابط انساني افزون‌تر مي‌گردد.بنابراين براي آنكه فرد بتواند با توجه به پيچيدگي زندگي اجتماعي با ديگران ارتباط مطلوب برقرار كند و با داشتن شخصيتي سالم از زندگي واقعي بهره‌مند گردد، لازم است قابليت‌ةاي ويژه‌اي در او پرورش يابد. تحقق اين هدف، اساس فلسفه راهنمايي در آموزش و پرورش است. راهنمايي به صورت‌هاي مختلف تعريف شده است و هر كس آن را با توجه به اعتقاد و نگرش خود به صورتي تعريف كرده است.

راهنمايي عبارت است از جريان ياري كردن به فرد تا خويشتن و جهان خارج از خود را بشناسد: كلمه «فرد» در تعريف بالا به دانش‌آموزان مدرسه يا مراجعان مربوط مي‌شود. به عبارت ديگر و به تعريفي دقيق‌تر راهنمايي كمكي است كه به افراد عادي داده مي‌شود يعني آنهايي كه طي حوادثي و ارتباط‌هاي خود به ديگران نيازمندند تا به رشد طبيعي نايل آيند.راهنمايي، كمك و ياري منظمي است به فرد، براي اينكه استعدادهاي خود را دريابد، رفتار و حالات خويش را منظم و متعادل سازد، قادر به حل مسايل و مشكلاتش شود، بتواند در انتخاب دروس و يا رشته‌ةاي تحصيلي تصميم بگيرد، كار و شغل مناسب براي خود پيدا كند، براي رقابت آزاد و پسنديده تربيت شود، شايستگي و شرايطي را دارا گردد تا بتواند به بهترين وجه ممكن رشد و كمال يابد.

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات: 13 صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0