<span itemprop="name">ادبیات و مبانی نظری راهبردهای فرهنگی هیئت های دینی و مذهبی</span>
تاریخ انتشار:
7 می 2022
دسته بندی:

استراتژي:فرهنگ وبستر استراتژي را اين چنين تعريف مي‌کند:«علم و هنري که فرمانده نيروهاي نظامي در هنگام مواجهه با دشمن جهت بهره گيري از موقعيت‌ها و امکانات بکار مي‌بندد».واژه استراتژي از ريشه يوناني استراگما به معناي فرمانده ارتش، مرکب از دو کلمه ارتش و رهبر گرفته شده است. مفهوم استراتژي ابتدا به معناي فن هدايت، تطبيق و هماهنگ سازي نيروها جهت نيل به اهداف جنگ در علوم نظامي بکار گرفته شد. سپس تئوريسين‌هاي علم مديريت، استراتژي را چگونگي تخصيص منابع کمياب، جهت رسيدن به اهداف اقتصادي تعريف کردند (فروزنده دهکردی،1394)، در زمان پريکلس (450 ق، م)، به معناي مهارت­هاي مديريتي (اداره، رهبري، قدرت و سخنراني) اطلاق مي‌شد. در زمان اسکندر مقدوني (330 ق، م)، به معناي مهارت‌هاي استفاده از نيروها در غلبه بر دشمنان و مخالفان و ايجاد يک سيستم واحد حکومت بر جهان به کار مي‌رفت.

استراتژي به حيله‌ها و تدابير فرمانده نظامي اطلاق مي‌شد و اين قديمي ترين تعريف استراتژي است. در زمان ناپلئون استراتژي تعريف ديگري پيدا کرد: «علم حرکات و طرح‌هاي نظامــي» (همان).مفهوم استراتژي سال­هاي سال به عنوان يک مفهوم نظامي بکار برده شده است. و در کشور ما هم از کلمه معادل سوق الحبيشي در اين مورد استفاده مي‌شود که به طور مستقيم به عمليات نظامي مربوط است و به عنوان: لشکر کشي، تعبيه سپاه، علم اداره کردن عمليات و حرکات ارتش در جنگ تعريف شده است (توتونچي افشار، 1382، 12).‌اندروزدر سال 1971 استراتژي را چنين تعريف مي‌کند، استراتژي عبارتست از الگوي منظورها، مقاصد، اهداف، خط مشي‌هاي اصلي و طرح‌هاي جهت دستيابي به اهداف (دیوید،1394).

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات:66صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0