<span itemprop="name">ادبیات و مبانی نظری درمان های رایج افسردگی</span>
تاریخ انتشار:
10 ژوئن 2021
دسته بندی:

درمان رایج افسردگی : گوناگونی روش­های درمانی اختلالات عاطفی، درمان بیماران را امید بخش ساخته است در حال حاضر تشخیص درست و اجرای کامل برنامه درمان حدود 80 درصد بیماران افسرده را بهبودی می­بخشد. ادامه مصرف دارو در اندازه مشخص از بازگشت دوباره بیماری جلوگیری کرده یا دست کم شدت و دوام بیماری را تا حدود زیاد کاهش می­دهد و در کنار درمان دارویی استفاده از روش درمانی غیر از دارو درمانی شرایط را برای بهبودی بیمار فراهم می سازد در واقع با طراحی یک برنامه درمان مناسب شامل استفاده از درمان­های دارویی و غیر دارویی بسیار حائز اهمیت می­باشد که در واقع اینجاست که علم در کنار هنر روانشناسی قرار می­گیرد. و ما در این قسمت روش­های درمانی موثر بجز دارو درمانی را اشاره­ای می­کنیم(دوپاولو، 1380).

در این قسمت درمان­های مورد استفاده­ای که بیشترین اثر را داشته و هم اکنون مورد استفاده است را به اختصار پرداخته و در انتها به درمان ذهن آگاهی که مورد استفاده در این پژوهش بوده را به اجمال توضیح داده خواهد شد.شناخت درمانی که بک پدیدآورنده ان است ، بر دگرگونیهای شناختی که فرض می شود در اختلال افسردگی وجود دارد متمرکز است . این روش نوعی روان درمانی ساختار یافته کوتاه مدت است و با جلسات هفته ای دو بار ، 5 تا 7 هفته به طول می انجامد و برای رسیدن به اهداف درمانی از مشارکت فعالانه بیمار و درمانگر کمک می گیرد . گرایش ان به مسائل جاری و حل آنهاست(کاپلان ، سادوک، 1389) .

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات:  31صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0