<span itemprop="name">ادبیات و مبانی نظری دانش سازمانی</span>
تاریخ انتشار:
11 آوریل 2021
دسته بندی:

دانش مهمترین منبع ثروت در جوامع و در سازمان‌ها است. در اقتصاد امروز، موفقیت سازمان‌ها وابسته به توانایی آنها در کشف و کسب، کدگذاری و انتقال دانش به طریقی مؤثرتر و با سرعت بیشتر است. جنبه مهم مدیریت دانش، استخراج دانش ضمنی کارکنان و سپس قابل فهم کردن و به نظم درآوردن آن است، به طوری که سایر کارکنان بتوانند به آن دست یابند و آن را به کار گیرند. نقشه دانش یک منظر از بازیگران، منابع، جریان ها، محدودیت ها و حفره‌های دانش در سازمان ها را به تصویر می‌کشد و ابزار هدایت به سمت دو حالت اطلاعات کدشده یا دانش صریح ضمنی ایجاد کرده است.

اهمیت و ارتباطات بین مخازن و مجموعه نیروهای دانش را آشکار می‌سازد(کیم و همکاران،2003). از مدیریت دانش به عنوان هنر کسب ارزش افزوده از سرمایه ی ناملموس دانش یاد می‌شود. فرانسیس بیکن در قرن 16 بیان داشت که دانش قدرت است، اما این قدرت که بیشتر بر جنبه ضمنی بودن دانش دلالت دارد در اختیار صاحبان دانش که همان افراد یا کارکنان سازمان هستند قرار دارد و اگر فرهنگ و جو سازمانی مناسبی برای مدیریت دانش وجود نداشته باشد، مفهوم این جمله کارکنان را به سمت احتکار دانش برای قدرتمند باقی ماندن سوق می‌دهد، از اینرو وظیفه اصلی مدیریت دانش ایجاد بستری در سازمان است که کارکنان، دانش خود را در اختیار سازمان قرار دهند تا آن را با اشتراک و استفاده مجدد از دانش افزایش دهند.

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات:  37 صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0