<span itemprop="name">ادبیات و مبانی نظری خوداشتغالی</span>
تاریخ انتشار:
26 آوریل 2022
دسته بندی:

خود اشتغالی: خود اشتغالی یا کار برای خود، تنوعی اشتغال است که افراد بیکار از طریق مشارکت در برنامه آموزشی، همراه با فراگیری یا توسعه اطلاعات و ارتقای دانش فنی و مهارت حرفه ای خود، از امکانات مورد نیاز برای تهیه ابزار و لوازم کار، مواد اولیه و امکانات لازم برای تولید، عرضه و فروش کالا و خدمات بهره مند می شوند ( رئوفی،1381).خود اشتغالی مفهومی است در برابر دگر اشتغالی که مبین کار کردن و کسب درآمد برای خود می باشد. بدیهی است که در این گونه اشتغال، برخلاف مزدبگیری و حقوق بگیری، میزان در آمد شاغل ثابت نبوده و بستگی به میزان سودآوری فعالیت مربوطه دارد(محمودي نژاد وهمكاران،1383). بی نظیر (82) در پژوهشی بنام خود اشتغالی، مفاهیم، سیاست ها و تجارب بیان می کند. خود اشتغالی فرصتی است برای ارتقای حرفه ای از طریق کسب در آمد بیشتر و یا کسب جایگاه اجتماعی بالاتر. همانند امکان کار در منزل، داشتن ساعات کاری انعطاف پذیر و یا کسب در آمد از محل فعالیت ها و کارهایی است که مورد علاقه شان می باشد.

 خود اشتغالی کار برای خود می باشد که زمینه ساز رشد اشتغال آزاد و کارآفرینی در جامعه است.((هر تلاشی برای ایجاد کسب و کار جدید یا راه اندازی یک فعالیت اقتصادی نو، همچون خود اشتغالی، سازمان و تشکیلات تجاری جدید، یا توسعه کسب و کار موجود توسط یک فرد، تیمی از افراد و یا یک بنگاه تثبیت شده)) را کارآفرینی یا خود اشتغالی گویند (هاشمي،1383) .خود اشتغالی عبارت از مشاغلی هستند که در آن دریافتی ها، پاداش یا حق الزحمه مستقیماً بستگی به منافع حاصل داشته و شاغلان در این گونه مشاغل تصمیم های عملیاتی را اخذ و مسئول بهبود و بهزیستی واحد کسب و کار خود هستند OECDخود اشتغالی، هر نوع فعالیت تولیدی، خدماتی مولد و ارزش اقتصادی در بخش غیر مزد بگیری را شامل می شود و تمامی مشاغل فردی موجود در بخش غیر مزد بگیری اشتغال و همه افرادی که در زمینه های تولیدی، صنعتی، کشاوزی، خدمات فنی صنوف دیگر برای خود کار می کنند(شعبانعلی فمی و همکاران 1386).

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات:61صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0