<span itemprop="name">ادبیات و مبانی نظری خلاقیت هیجانی2</span>
تاریخ انتشار:
22 می 2021
دسته بندی:

خلاقيت هيجاني: توجه به مفهوم خلاقيت هيجاني با مطالعات گليفورد(1950) آغاز شد. مطالعات گليفورد پيرامون محدوديت‌هاي آزمون‌هاي هوشي و طرح مفهوم تفكر واگرا تحولات اساسي در تعاريف، مدل‌ها و رويكرد‌هاي خلاقيت را سبب شد. از جمله پيامدهاي اين تحولات، شكل گيري بحث‌هايي پيرامون حوزه وابسته بودن خلاقيت بود كه در اين راستا، بررسي خلاقيت در حوزه هيجانات يا خلاقيت هيجاني توجه بسياري را به خود معطوف كرد. اين مفهوم را آوريل و همكارانش در دهه‌هاي 80 و 90 همزمان با مفهوم هوش هيجاني سالووي و مير(1990) مطرح كردند(جوكار و البرزي، 1389: 2). در واقع، خلاقيت هيجاني مفهومي است كه همزمان با مفهوم هوش هيجاني، به عنوان حيطه‌اي جديد در بحث تعامل هيجان و شناخت بسط يافته است(هاشمي، 1388). آوريل(1994) با نگاه ساخت‌گرايي اجتماعي بر اين باور است

كه هيجانات بيش از آن كه محصول نيروهاي بيولوژيكي باشند شكلي از تعاملات اجتماعي هستند كه هنجارها و قواعد اجتماعي آنها را مي‌سازند و وقتي اين نرم‌ها و قواعد تغيير كنند، تغيير در هيجانات نيز پديدار مي‌شود(جوكار و البرزي، 1389). امروزه نيز، آنچه تحت عنوان خلاقيت هيجاني شناخته مي‌شود بر همين مبنا قرار داردهيجانات اغلب، نه توسط نظريه پردازان و معتقدان افراطي اجتماعي، در نهاد انسان ايستا در نظر گرفته مي‌شوند، چنين موقعيتي جايگزين دوگانگي بين جامعه و بيولوژي براي دوگانگي قديمي بين ذهن و بدن است. اما، واقعيت اين است كه انسان يك گونه بيولوژيكي است و هيجانات ما مانند بقيه رفتارهايمان گذشته تكاملي ما را منعكس مي‌كنند، آنها همچنين تاريخچه اجتماعي ما را منعكس مي‌كنند(هان، چون و آوریل، 2001).

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات:  36صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0