<span itemprop="name">ادبیات و مبانی نظری خشونت جوانان</span>
تاریخ انتشار:
17 آوریل 2022
دسته بندی:

خشونت : مفهومي گسترده دارد و به سختي مي توان آن را صرفاً در يك بعد تعريف كرد . براي نمونه اگر تنها مفهوم فيزيكي يا طبيعي خشونت را در نظر داشته باشيم آن را مي توان نوعي قدرت يا زور تعريف كنيم كه با تحميل خود به ساير پديده ها ، اعم از پديده هاي انساني يا غير انساني ، حدود قدرت آن پديده را مشخص مي كند . در مورد انسان محدود شدن قدرت به معني محدود شدن ميل و اراده و آزادي اوست . خشونت به كار بردن  زور جهت كشتن ، آسيب رساندن يا بدرفتاري نسبت به ديگران دلالت دارد . خشونت در صورتي كه بين دو يا چند نفر روي دهد خشونت « بين فردي » يا اگر بين گروههايي از جامعه مانند گروه هاي نژادي ، مذهبي و سياسي روي دهد ، خشونت « بين گروهي » ناميده مي شود . خشونت در حالت بين گروهي ،نهايتاً به معناي مقابله بين افراد است ولي علت رفتار خشونت آميز افراد به خاطر منافع گروهايشان مي باشد كه اهميت بيشتري نسبت به منافع فردي آنها دارد . عموماً ، خشونت بين فردي ، در حالتي روي مي دهد كه افراد قبل از درگيري ، همديگر را تا حدودي مي شناسند ، اما در حالت خشونت بين گروهي اين آشنايي كمتر وجود دارد خشونت ، رفتاري است كه براي آسيب رساندن به ديگري از كسي سر مي زند و دامنه آن از تحقير و توهين ، تجاوز و ضرب و جرح تا تخريب اموال و دارايي و قتل گسترده است.

اولين تعريف خشونت از « گلز و استراوس » ( 1979 ) است ، دو فردي كه سالهاي زيادي در زمينه خشونت تحقيق و بررسي كرده اند . از ديد اين دو محقق ، خشونت رفتاري با قصد و نيت آشكار ( يا رفتاري با قصد و نيت پنهان اما قابل درك ) براي وارد كردن آسيب فيزيكي به فرد ديگري است . از ويژگي هاي مهم اين تعريف اين است كه اولاً : تأكيد بر قصد و نيت فرد جهت وارد كردن آسيب به ديگري است اما شدت جراحات مورد نظر نيست و در ثاني ، تأكيد اين تعريف بر خشونت هاي فيزيكي است و انواع ديگري را شامل نمي شود.فرهنگ حقوقي ، خشونت را « استفاده نابجا ، غير قانوني و تعرض آميز از قدرت تعريف مي كند . يك نوع آن اجبار غير قانوني است كه عليه آزاديها و حقوق عمومي به كار برده مي شود و در ارتباط با جرايم خشونت آميز به جرايمي اشاره دارد كه جنبه فيزيكي يا جسمي بي نهايت شديدي دارند و ساختار مجرمانه بودن اين عمل نيز روشن و آشكار است از اين گونه اعمال مي توان به قتل عمد ، تجاوز به عنف ، كتك زدن و … اشاره كرده .

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات:37 صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0