<span itemprop="name">ادبیات و مبانی نظری حوادث ناشی از کار</span>
تاریخ انتشار:
1 می 2022
دسته بندی:

حوادث ناشی از کار :در عصر حاضر با پیشرفتهای چشمگیر در امر بهداشت و پیشگیری از بیماریهای عفونی و غیرعفونی و فراهم شدن وسایل آسایش و رفاه و بالنتیجه كاهش میزان مرگ و میر ناشی از بیماریها، حوادث یكی ازعلل عمده مرگ و میر و معلولیت بوده و پس از بیماریهای قلب و عروق و سرطان در مرتبه سوم قرار دارد. در روزگاران گذشته حوادث منحصر به سقوط از درخت یا بلندی، ضرب خوردن حیوانات اهلی و یا وحشی، مسمومیت با موادی گیاهی یا زهر جانوران و یا چند مورد دیگر محدود می شد ولی امروزه با توجه به پیشرفتهای چشمگیر در امور صنعتی و امكان استفاده از وسایل مدرن جهت مسافرت، استفاده ازنیروی برق وماشین آلات، تماس با مواد شیمیایی و غیره انسان را در برابر حوادث بیشماری قرار داده است. همه ساله میلیونها حادثه در دنیا اتفاق می افتد. بعضی از این حوادث باعث مرگ و گروهی دیگر باعث از كار افتادگی كلی یا جزیی می گردند ولی به طوركلی همه حوادث برای قربانیان خود موجب رنج و درد و ضررهای اقتصادی و مالی می‌باشد.

سازمان بین المللی كار در سال 2002 اعلام نمود در دنیا سالیانه 2 میلیون نفر یعنی در هر 15 ثانیه یك نفر در اثر حوادث و بیماری های مرتبط با كار كشته می شوند این در حالی است كه این آمار در دو سال قبل از آن معادل 2/1 میلیون نفر بوده است. در حال حاضر میزان تلفات انسانی ناشی از كار سه بر ابر افرادی است كه هر سال در جنگ ها به قتل می رسند. بنا بر اعلام سازمان بین المللی كار حوادث شغلی عظیم ترین مشقت های انسانی و غرامت های اقتصادی را به وجود می آورند. این سازمان هم چنین اعلام كرده است كه هزینه متو سط حوادث و بیماری های ناشی ا ز كار4 درصد تولید ناخالص داخلی كشورها است.حفظ و ارتقاء سلامتی نیروی كار در هر جامعه‌ای تاثیرات مثبت اقتصادی بیش تری در بر خواهد داشت. از همین رو رعایت مسایل ایمنی و بهداشت محیط های كار، یكی از وجوه دخالت دولت ها در بازار كار قلمداد می شود.

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات: 40صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0