<span itemprop="name">ادبیات و مبانی نظری حق‌الزحمه حسابرسی و ساختار مالکیت</span>
تاریخ انتشار:
18 آوریل 2022
دسته بندی:

حق‌الزحمه حسابرسی و ساختار مالکیت: هو و همکاران(2006) بر اساس مطالعاتی که در خصوص عوامل تعیین‌کننده حق‌الزحمه حسابرسی انجام دادند، نتیجه گرفتند که رابطه پیچیده‌ای میان ساختار مالکیت و حق‌الزحمه حسابرسی برقرار است.مطالعات پیشین بیشتر بر تأثیر مالکان داخلی (میزان سهامداران دارای کنترل و مدیریت) بر حق‌الزحمه حسابرسی تمرکز داشتند. به عنوان مثال چن و همکاران (1993) ثابت کردند که میزان بالای مالکیت خودی، مسئله نمایندگی میان مدیر و سهامداران را کاهش می‌دهد. آن‌ها با استفاده از نمونه اولیه شامل 985 شرکت انگلیسی پذیرفته‌شده در بورس و تقسیم آن به دو گروه شرکت‌های بزرگ و کوچک، نشان دادند که مالکیت داخلی باعث کاهش حق‌الزحمه حسابرسی در نمونه اولیه و نمونه شامل شرکت‌های بزرگ می‌گردد. فیرث (1997) با استفاده از یافته‌های چن و همکاران (1993)، مطالعه مشابهی را بر روی شرکت‌های نروژی انجام داد. اما ارتباط معناداری میان تمرکز مالکیت خودیها و حق‌الزحمه حسابرسی نیافت.

درفرانسه نیز پیوت (2001) ارتباط معنی‌داری میان مالکیت خودیها و انتخاب مؤسسات حسابرسی بزرگ(کیفیت حسابرسی) نیافت. در نهایت نیمی (2005) مدل مورد استفاده در پژوهش چن و همکاران (1993) را بر شرکت‌های فنلاندی آزمون نمود و مشاهده کرد که میان حق‌الزحمه حسابرسی و ترکیب مالکیت مدیریتی و غیر مدیریتی، رابطه معناداری وجود ندارد. زیرا مالکیت مدیریتی و غیر مدیریتی باید اثرات معکوسی بر حق‌الزحمه حسابرسی داشته باشند. وی پس از تمایز قائل شدن میان شرکت‌هایی که توسط مدیران کنترل می‌شدند در مقابل آنهایی که توسط مالکان خارجی و یا دولت کنترل می‌شدند، دریافت که؛ 1) یک رابطه منفی معنی‌دار میان حق‌الزحمه حسابرسی و کنترل مدیریتی وجود دارد. 2) یک رابطه مثبت معنی‌دار نیز میان شرکت‌هایی با کنترل سهامداران خارجی و دولت و حق‌الزحمه حسابرسی وجود دارد. [52].فن و وانگ (2005) عوامل تعیین کننده حق‌‌الزحمه حسابرسی را در آسیا بررسی کردند.

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات:14صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0