<span itemprop="name">ادبیات و مبانی نظری جاذبه های گردشگری تهران</span>
تاریخ انتشار:
5 می 2022
دسته بندی:

تهران:در قدیم روستای بزرگی بود که بین شهر بزرگ و معروف آن زمان ، شهر ری و کوهپایه های البرز قرار داشت . این منطقه در نزدیکی حرم حضرت عبدالعظیم (ع) واقع شده و دارای باغ های خوش آب وهوا نیز بود(میراب زاده اردکانی ،1388)  .قبل از کشف «تمدن قیطریه» و آثار بدست آمده از «تپه‌های عباس‌آباد»، تصور بر این بود که پیشینه تاریخی منطقه تهران، محدود به آثار یافت شده در حوالی شهر ری است، ولی اکتشافات و حفاری های باستان‌شناسی در تپه‌های عباس‌آباد، بوستان پنجم خیابان پاسداران، دروس و تمام آبادی‌های ناحیه تاریخی قصران، گواه بر این است که در اين ناحیه، در هزاره دوم پيش از ميلاد، مردمی متمدن زندگی می کردند. نام «تهران» نخستین بار در زندگینامه ابوعبدالله حافظ تهرانی آمده‌است. با مهاجرت مردم ری به تهران، پس از زلزله های پی در پی و حمله مغول ها، به تدریج تهران از شکل روستا درآمده و به شهرکی تبدیل شد.

در این دوره کشاورزی و باغداری توسعه پیدا کرد و این امر نظر مهاجمان و ساکنان روستاهای اطراف تهران را به خود جلب کرد. این وضع تا پایان دوره های ترکمانان و اوایل صفویه دوام یافت. نخستین بار در دوره حكومت صفويان، شاه طهماسب اول صفوی در سال 961 شمسی، هنگام عبور از تهران، با ديدن باغ و بوستان فراوان این شهر دستور داد تا به دور آن ديوار کشیده شود ، این ديوار دارای ۱۱۴ برج به عدد سوره‌های قرآن و چهار دروازه( به نام های دروازه شمیران ،قزوین، دولاب و دروازه حضرت عبدالعظیم بود که بعدها دو دروازه دیگر (دروازه دولت و محمدیه ) به آن افزوده شد ) رو به چهار سوی دنیای پیرامون داشت که از شمال به میدان توپ‌خانه و خیابان سپه، از جنوب به خیابان مولوی، از شرق به خیابان ری و از غرب به خیابان وحدت اسلامی يا شاپور محدود می‌شد. مساحت تهران در این دوران به ۴۴۰ هکتار رسید(Iran.ir).

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات: 35صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0