<span itemprop="name">ادبیات و مبانی نظری توانمندسازی مدیران متعهد</span>
تاریخ انتشار:
5 می 2022
دسته بندی:

تعهد مديران: الگوي مديريت سنتي امروزه در اغلب سازمان ها منسوخ شده است. سازمان هاي امروزي نه تنها به اطلاعات و دانش وسيع تر ، بلكه به استقلال ، خودكفايي ، اعتماد به نفس، خلاقيت و ابتكار بيشتري نيز نيازمندند. اين بدان معني است كه در بخش هاي وسيعي از يك سازمان به اشخاصي نياز است كه توانمندي خود را باور داشته باشند. در همين ارتباط هر چه شمار انتخاب ها و تصميم هايي كه بايد در سازمان اتخاذ شود بيشتر گردد، نياز به افراد توانمند محسوس تر است .  امروزه مديران در جهت توانمندسازي متعهد مي شوند كه ماموريت سازمان را مشخص كنند و براي همه افرادي كه در    قسمت هاي مختلف سازمان كار مي كنند متقابلاً اين تعهد را به وجود آورند. مديري كه در همه موارد فكر مي كند كه تنها او است كه درست مي انديشد و عمل مي كند و ديگران در اشتباه هستند نمي تواند انگيزه كاركنان خود را به حداكثر برساند. البته اين بدان معني نيست كه يك مدير توانمند بايد حرفي براي گفتن داشته باشد و ابراز وجود كند.

مديران بايد به اين نكته توجه داشته باشند كه تهعد در زمينه توانمندسازي روي كليه فعاليتهاي سازمان تاثير دارد. به همين دليل مديران  دستگاههاي حاكميتي بايد به توانمندسازي خود و ديگران اهميت دهند. و براي موفقيت در دنياي رقابت بايد از حداكثر توانمندي كاركنان استفاده كنند.در گذشته اگر مديري با ارائه نظر يا راهكار يكي از زير دستان خود مواجه مي شد، با احساس حقارت به اين فكر مي افتاد كه چرا اين ايده به ذهن خود او خطور نكرده است و به دنبال آن ، اين تصور بر او غالب مي شد كه فرد زيردستش بر جاي او خواهد نشست. به همين لحاظ وي مترصد آن بود كه نظر وي را به هر قيمتي كه شده ، رد كند. اين گونه برخوردها ناشي از فقدان احساس توانمندي مدير است.كمك به ديگران در تجربه كردن توانمندي، فراهم آوردن حمايت اجتماعي و احساسي از آنهاست . بايد افراد را تشويق كرد و به آنها اطمينان داد.

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات: 29صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0