<span itemprop="name">ادبیات و مبانی نظری تجارت الکترونیک</span>
تاریخ انتشار:
15 فوریه 2022
دسته بندی:

تجارت الکترونيک: تجارت الکترونيک انجام کليه فعاليت‌هاي تجاري با استفاده از شبکه‌هاي ارتباطي کامپيوتري، به ويژه اينترنت است. تجارت الکترونيک، نوعي، تجارت بدون کاغذ است. به وسيله تجارت الکترونيک تبادل اطلاعات خريد و فروش و اطلاعات لازم براي حمل‌ونقل کالاها، با زحمت کمتر و مبادلات بانکي با شتاب بيشتر انجام خواهد شد. شرکت‌ها براي ارتباط با يکديگر،محدوديت‌هاي فعلي را نخواهند داشت و ارتباط آن‌ها با يکديگر ساده‌تر و سريع تر صورت مي‌پذيرد. ارتباط فروشندگان با مشتريان نيز مي‌تواند به صورت يک به يک باهر مشتري باشد. به عبارت ديگر، تجارت الکترونيک نامي عمومي براي گستره‌اي از نرم‌افزارها و سيستم‌هاي است که خدماتي مانند جستجوي اطلاعات، مديريت تبادلات، بررسي وضعيت اعتبار، اعطاي اعتبار، پرداخت به صورت روي خط، گزارش گيري و مديريت حساب‌ها را در اينترنت به عهده مي‌گيرند. اين سيستم‌ها زيربناي اساسي فعاليت‌هاي مبتني بر اينترنت را فراهم مي‌آورند. هدف از به‌کارگيري تجارت الکترونيک، ارائه روشي جديد در انجام امور بازرگاني مي‌باشد.

به واسطه اين روش، تاجران قادرند که محصولات و خدمات خود را به شکل تمام وقت و به تمام خريداران در سرتاسر جهان – مستقل از مرزهاي جغرافيايي و مليت‌ها -عرضه کنند.بسياري از مردم، تجارت الکترونيک را منحصر به خريد و فروش از طريق شبکه اينترنت مي‌دانند، درحالي‌که اين امر فقط بخش کوچکي از تجارت الکترونيک را تشکيل مي‌دهد و اين مفهوم اکنون گستره وسيعي از جنبه‌هاي مختلف تجاري و اقتصادي را دربر گرفته است. به سادگي مي‌توان هرگونه فعاليت تجاري و مالي بين مؤسسات و افراد مختلف را در حيطه تجارت الکترونيک گنجاند.تجارت الکترونيک روش ديگري براي تبادلات الکترونيکي اطلاعات و انجام مبادلات تجاري است که يک پل الکترونيکي را بين مراکز تجاري ايجاد کرده است. تجارت الکترونيک با حجم کمتري از اطلاعات که لزوماً در قالب يکساني نبوده و بين مردم عادي رد و بدل مي‌شود، سر و کار دارد. تجارت الکترونيک در ابتداي پيدايش خود، چيزي بيش از يک اطلاع‌رساني ساده تجاري نبود و هرکس مي‌توانست محصولات خود را با استفاده از صفحات وب بر روي اينترنت تبليغ نمايد. آمار منتشره از ۵۰۰ شرکت نشان مي‌دهد که حدود ۳۴ درصد از آن‌ها در سال ۱۹۹۵ و حدود ۸۰ درصد در سال ۱۹۹۶ از روش فوق براي تبليغ محصولات خود استفاده کرده‌اند.تا پايان سال ۲۰۰۱ بيش از ۲۲۰ بيليون دلار معاملات مالي توسط صدها سايت تجاري بر روي اينترنت انجام پذيرفت.

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات:43 صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0