<span itemprop="name">ادبیات و مبانی نظری  تجارت الكترونيك</span>
تاریخ انتشار:
4 آوریل 2022
دسته بندی:

تجارت الکترونیک :امروزه فناوري اطلاعات محور توسعه اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي كشورهاي مختلف قرار گرفته است . تجارت الكترونيكي و كسب وكار الكترونيكي در دهه هاي اخير شيوه هاي سنتي تجارت و كسب و كار را متحول ساخته است. درمحيط الكترونيكي فاصله هاي جغرافيايي و محدوديت هاي زماني و مكاني اهميت خود را از دست داده و كسب و كار و مبادلات تجاري بر پايه ي اطلاعات الكترونيكي انجام مي شود، جهت نايل شدن به اين هدف، سازمان ها وجوامع نيازمند بررسي ميزان آمادگي وضعيت موجود جهت ورود به عرصه تجارت الكترونيكي و كسب و كار الكترونيكي مي باشند. در همين راستا ارزيابي آمادگي الكترونيكي در هر  سازمان براي استفاده مؤثر از اين فناوري مقدمه اي براي برنامه ريزي استراتژيك به منظور نيل به اهداف آن سازمان است. اين ارزيابي در سازمانها به عنوان يكي از تكنيك ها و روش هاي اجرايي جديد مديريتي، كليدي ترين مفهوم در توسعه دانش محور است. سازمان ها مي توانند با استفاده از مدل هاي ارزيابي آمادگي الكترونيكي وضعيت موجود خود را در ابعاد مختلف با يك روش منسجم و جامع ارزيابي كنند و سپس با توجه به  نتايج ارزيابي برنامه ريزي كنند .تعامل  بين فن آوري و فرايند كسب و كار، كليد فهم اثراتي است كه تجارت الكترونيك بر معاملات اقتصادي  و در نهايت بر كل اقتصاد مي تواند داشته باشد.

آنچه تجارت الكترونيك را از تجارت به روش سنتي متمايزمي كند، اساساً روش يا مسيري است كه از طريق آن، اطلاعات بين خريداران و فروشندگان مبادله و پردازش  مي شود. در تجارت الكترونيك ، اطلاعات به جاي اينكه از طريق تماس مستقيم اشخاص منتقل شود، از طريق  يك شبكه ديجيتالي يا ساير كانال هاي الكترونيكي مبادله مي شود. تجارت الكترونيك ممكن است يك كانال فروش، بازاريابي يا توزيع اضافي در كنار كانال هاي  سنتي تجارت ايجاد نمايد و يا كالاها، خدمات و  بازارهاي جديدي ايجاد كند.  (ابراهیمی و همکاران ، 1389)تجارت الكترونيك هم به علت نوپا بودن و هم به علت كاربردها و زمينه هاي بسيار متنوع فعاليت، نزد مراجع گوناگون تعاريف مختلفي داردكه به تعدادي از آنها اشاره مي شود:تجارت الكترونيك به معناي مبادله محصول و خدمات در مقابل پول و با استفاده از تواناييهاي اينترنت است.تجارت الكترونيك اصطلاح معادلي براي خريد و فروش محصولات، خدمات و اطلاعات به وسيله زير ساختارهاي شبكه اي است. (بقائی راوری، مقدسی، 1385)كميسيون اروپايي در سال 1997 تجارت الكترونيكي را به اين شكل تعريف نموده است : تجارت الكترونيكي بر پردازش و انتقال الكترونيكي داده ها، شامل متن، صدا و تصوير مبتني مي باشد .

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات: 19صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0