<span itemprop="name">ادبیات و مبانی نظری  تبلیغات شفاهی مثبت در بیمه پاسارگاد</span>
تاریخ انتشار:
31 اکتبر 2021
دسته بندی:

تبليغات شفاهي: هر نوع ارتباطات بين افراد درباره محصولات و خدمات به گونه اي كه دريافت كننده، پيام دهنده را بي طرف و بي نظر قلمداد كند (غفاري و آشتياني،2006، ص 51). عموماً رفتار تبليغات شفاهي به عنوان انتقال غير رسمي اطلاعات مرتبط با خريد و مصرف در بين مصرف كنندگان ادراك مي شود. محققان به اين نتيجه رسيده اند كه دريافت تبليغات شفاهي بر روي آگاهي دريافت كننده، تمايل، توجه، نگرش به نام و نشان تجاري، تمايلات و انتظارات تاثير مي گذارد (حاجی كريمي و همکاران، 1392، ص 12).تبلیغات شفاهی به افراد این امکان را می دهد که بر ارزیابی و نیات خرید مصرف کنندگان مشابه خود، از نظر اطلاعاتی و هنجاری تاثیر بگذارند. (رنجبریان و جلیلوند، 1389، ص 52). اعتقاد بر این است که تبلیغات شفاهی مثبت عامل موثری در جذب مشتریان جدید است. ادبیات معتبر و قابل توجهی در خصوص اهمیت تبلیغات شفاهی در زمینه بازاریابی و رفتار مصرف کننده وجود دارد. ارزش تبلیغات شفاهی زمانی معلوم می شود که پیامد ها و اثرات آن بر روی خریداران بالقوه و واقعی را مشاهده کنیم. توضیحات و تفسیر های مثبت از سوی مشتریان خشنود می تواند موجب افزایش خرید ها گردد. دلیل خوبی وجود دارد که تبلیغات شفاهی اثر بالقوه بیشتری در مقایسه با دیگر کانال های ارتباطی بر جای می گذارد. کتز و لازارفلد عنوان داشته اند که نفوذ شخصی و تبلیغات شفاهی هفت برابر موثرتر از تبلیغات مجلات و روزنامه ها در ترغیب زنان خانه دار برای تغییر مارک محصولات خانگی است .

اهميت ارتباطات تبليغات شفاهي در بخش خدمات به خوبي نمايان شده است. تبليغات شفاهي اطلاعات حياتي در مورد شركت را براي مشتريان فراهم مي­آورد كه اغلب اوقات به مشتريان در تصميم گيري، در انتخاب شركت و محصولاتش كمك مي كند؛ به اين معني كه تبليغات شفاهي ممكن است در انتقال نام و نشان تجاري سودمند باشد؛ بنابراين به يك شركت در به دست آوردن مشتريان جديد كمك مي كند. از نظريه عدالت استنباط مي شود كه شركت ها مي توانند گرايش مصرف كنندگان را به انتشار توصيه هاي مثبت توسط پاسخ گويي منصفانه به يك شكست خدمات غيرمنصفانه باز به دست آورند. برخي محققان متشابهاً بيان كرده اند كه مصرف كنندگان، مستعد انتشار تبليغات شفاهي منفي هستند زماني كه آنها يك پاسخ ناعادلانه به شكست خدمات را ادراك مي كنند. ديگران بيان مي كنند كه يك رابطه مثبت بين بهبود خدمات و تبليغات شفاهي وجود دارد. در كل، تلاش براي بهبود خدمات يك شركت ممكن است كاربردهاي مهمي در سطوح رضايت مندي، تمايل به خريد و تبليغات شفاهي مثبت داشته باشد.(Maxham III, 2001,p11)

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات:  65صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0