<span itemprop="name">ادبیات و مبانی نظری  تبلیغات دهان به دهان الکترونیکی</span>
تاریخ انتشار:
21 مارس 2022
دسته بندی:

تبلیغات دهان به دهان الکترونیکی: يكي از گسترده ترين مفاهيم مورد پذيرش در رفتار مصرف كننده، ارتباط دهان به دهان است كه نقش مهمي را در شكل دهي رفتار و نگرش مصرف كننده بازي مي كند. ارتباط دهان به دهان در بازاريابي اغلب براي توصيف توصيه ها و پيشنهادها مصرف كنندگان به يكديگر استفاده مي شود. سرعت و فقدان تعصبات تجاري به مارك محصول يا خدمت خاص، آن را به منبع اثربخش اطلاعاتي براي انتخاب هاي تجاري مصرف كنندگان تبديل كرده است، به خصوص در مواردي كه تجربه قبلي خريد محدود باشد.با وجود اهميت و نفوذ ارتباط دهان به دهان در انتخا ب هاي تجاري مصرف كنندگان، درصد كمي از اين ارتباط دهان به دهان توسط كوشش هاي ترفيعي شركت تحريك و ترغيب مي شود. در حاليكه پژوهشگران معتقدند تأثير ارتباط دهان به دهان بر رفتار خريد مشتريان از منابع تحت كنترل آنها بيشتر است. ارتباط دهان به دهان تأثير بسزايي بر شكل دهي نگرشهاي مصرف كنندگان، در زمينه تصميم گيري خريد و كاهش ريسك مرتبط با خريد دارد(شائمی و براری، 1390).
از زمان ظهور تكنولوژي هاي اطلاعاتي و اينترنت، تبليغات دهان به دهان چندين نام جديد پيدا كرده است: بازاريابي ويروسي، بازاريابي از طريق پست الكترونيكي، تبليغات دهان به دهان اينترنتي، بازاريابي تبليغات دهان به دهان و تبليغات دهان به دهان الكترونيكي(گویت وهمکاران، 2010).
تبليغات دهان به دهان الكترونيكي به منزله ي كليه ارتباطات غيررسمي مصرف كنندگان از طريق تكنولوژي مبتني بر اينترنت، در ارتباط با كاربرد يا ويژگي هاي كالاها يا خدمات خاص و يا فروشندگان آنها تعريف مي شود(استفن و همکاران، 2008). اين نوع تبليغات، عرصه مهمي براي نظرات مصرف كنند گان شده است و به نظر مي رسد كه به دليل قابليت دسترسي بيشتر به آن، حتي كارآمدتر از ارتباطات دهان به دهان در جهان آفلاين (خارج از خط) باشد(جلیلوند و سمیعی 2012).تبليغات دهان به دهان الكترونيكي مي تواند به منزله ي ارتباطات بين شخصي سنتي در درون نسل جديد فضاي سايبري درنظر گرفته شود(کریستی و همکاران، 2008). نوع شناسي رسانه هاي تبليغات دهان به دهان الكترونيكي در جدول شماره (1) آمده است.موضوع نفوذ شخصي، اكنون در فضاي سايبري به شكل تأثير بين شخصي آنلاين يا تبليغات دهان به دهان الكترونيكي گسترش يافته است.بر روي اينترنت، مصرف كنندگان مي توانند نظرات شان را ارسال كنند، توضيح و تفسير (كامنت) بگذارند و محصولات را در وبلاگها، اتاق هاي بحث، وب سايت هاي بازنگري، گروه هاي خبري و سايت هاي شبكه هاي اجتماعي بازنگري و ارزيابي كنند.

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات:  30 صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0