<span itemprop="name">ادبیات و مبانی نظری تاثیر بسته بندی برتصمیم خرید</span>
تاریخ انتشار:
13 نوامبر 2021
دسته بندی:

بسته بندی محصولات : در جهان حاضر، گسترش بازار و جذب مشتريان جديد و حتي حفظ مشتريان موجود، نگراني بسياري از شركتهاست. از اين رو، به دليل فشارهاي رقابتي بسيار شديد، شركتها وسازمانها از روشهاي مختلف ترويج فروش و بازاريابي استفاده ميكنند تا بتوانند مصرف كنندگان را قانع و يا حتي وادارکنند تا از ميان ماركهاي مختلف، كالاي مورد نظر آنها راخريداري كنند. اين شركتها با توجه به نوع فعاليت خود، از روشهاي متفاوتي مانند كيفيت عالي؛ قيمت مناسب؛ خدمات خوب؛ برخورد مناسب با مشتري و غيره استفاده ميكنند تارضايت مشتريان را جلب كنند. يكي از روشهايي كه امروزه شركتها بدين منظور به كار ميبرند، استفاده از بسته بندي شيك و با كيفيت بالاست.(رنجبریان،1998)اين بسته بندي است كه محصول را ميسازد. يك محصول خوب در يك بسته بندي متوسط فروش خوبي نخواهد داشت، مگر اينكه خريدار به آن وفادار باشد. از سوي ديگر يك بسته جذاب براي محصولي كه چندان مرغوبيتي ندارد تنها باعث مأيوس كردن مشتري ميشود.هيچ فايدهاي ندارد كه بسته توجه عموم را جلب كند ولي نتواند اثرات مثبتي را بيافريند .بسته بندي بايد در مدت زماني بسيار كوتاه نظر مشتري را جلب و اطلاعاتي را درباره محصول به وي بدهد. بنابراين بايد به طور دقيق و مفصل اجزاءو اركاني را كه مهمترين ركن براي تصميم خريد مشتري درمقوله بسته بندي هستند مورد تجزيه و تحليل قرار دهيم.

به نظر اهل فن، بسته بندي بخشي از بازاريابي است و بايد درابتداي هر برنامه بازاریابي مورد بررسي قرار گيرد. صفت مشخصه بسته بندي به عنوان يك عنصر بازاريابي در اين امرنهفته است كه بسته بندي اغلب با خريد و مصرف محصول همراه است و لذا امكان انتقال ارزشهاي نام تجاري وخصوصيات محصول را افزايش ميدهد.(ویلا،2007)امروزه، روندهاي بازار و هم چنين عوامل متعدد ديگر نشان ازاهميت رو به رشد بسته بندي به عنوان يك ابزار قدرتمندبازاريابي دارد. رشد و گسترش فروشگاههاي سلف سرويس دراكثر كشورهاي دنيا (و ازجمله در كشور ما) باعث گرديده نقش بسته بندي به عنوان فروشنده خاموش بسيار پررنگ تر از قبل شود .بسته بند ي محصولات بايد به گونه اي باشد كه با مشتريان ارتباط برقرار نموده و درميان ساير محصولات مشابه موجود در فروشگاهها به چشم آيدو حتي جلب توجه كند. در حالي كه تبليغات از جانبمحصول سخن ميگويد، اين بسته بندي است كه محصول رابه سخن گفتن و معرفي خود وا ميدارد، بسته بندي به محصول جسم، روح و علّت وجودي مي بخشد.

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات: 44صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0