<span itemprop="name">ادبیات و مبانی نظری تاب آوری هیجانی در رفتار های پرخطر دانشجویان</span>
تاریخ انتشار:
29 ژانویه 2022
دسته بندی:

تاب آوری: تاب آوری اشاره به فرایندی پویا دارد که انسان ها در زمان مواجهه با شرایط ناگوار یا ضربه های روحی به صورت رفتار انطباقی مثبت از خود نشان می دهند (میلر، جونز، نیومن و مک فن، 2012)، تاب آوری به قابلیت تطابق انسان در مواجهه با بلایا یا فشارهای جانکاه، غلبه یافتن و حتی تقویت شدن به وسیله آن تجارب اطلاق می شود. (کسل ، 2013)، این خصیصه با  توانایی درونی شخص و مهارت های اجتماعی و تعامل با محیط حمایت می شود، توسعه می یابد وبه عنوان یک ویژگی مثبت متبلور می گردد (دینر 2009).خود تاب آوری، توانایی سازگاری سطح کنترل بر حسب شرایط محیطی می باشد افراد خود تا آوری دارای رفتارهای خود شکنانه نیستند، از نظر عاطفی آرام هستند و توانایی تبدیل شرایط استرس زا را دارند (آنالکشمی، 2008).تاب آوری به عنوان یکی از سازه های اصلی شخصت برای فهم انگیزش هیجان و رفتار، مفهوم سازی شده است (سفی2008)، تاب آوری تنها پایداری در برابر آسیب ها با شرایط تهدید کننده نیست وحالتی انفعالی در رویارویی با شرایط خطرناک نمی باشد، بلکه شرایط  فعال و سازنده در محیط پیرامونی خود است.

می توان گفت تاب آوری توانمندی فرد در برقراری تعادل زیستی- روانی، در شرایط خطرناک است. علاوه بر این تاب آوری نوعی ترمیم خود با پیامد های مثبت هیجانی، عاطفی و شناختی است (لیبپرگ و آنگار2008).هنگامی که فاجعه از سر می گذرد و نیازهای اولیه انسانی تامین می گردد، آن گاه تاب آوری به ظهور می رسد. در نتیجه فرایند تاب آوری، اثرات ناگوار، اصلاح یا تعدیل می شوند و یا حتی ناپدید می گردند (آنالکشمی، 2008). تاب آوری یکی از مفاهیم مهم حوزه سلامت است که در جلوگیری از بروز و تشدید آسیب های جسمی وروان شناختی نقش بسزایی ایفا می کند. ارتقاء تاب آوري منجر به رشد افراد در به دست آوردن تفکر و مهارت هاي خود مدیریتی بهتر و دانش بیشتر میشود. همچنین تاب آوري با روابط حمایتی والدین، همسالان و دیگران و همچنین با باورهاي فرهنگی و سنتی به افراد براي مقابله با ضربه هاي غیر قابل اجتناب زندگی کمک تاب آوري در انواع رفتار ها، افکار و اعمال میتواند آموخته شود .میکند و آن را میتوانید در سراسر دوره ي زندگی توسعه دهید. در فرهنگ لغت، تاب آوري معادل واژه انگلیسی کلمه است. خاصیت کشسانی، بازگشت پذیري و ارتجاعی معنا شده است، ولی در متون بهداشت روانی تاب آوري معادل گویاتري است.

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات:15صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0