<span itemprop="name">ادبیات و مبانی نظری بی تفاوتی سازمانی</span>
تاریخ انتشار:
5 می 2022
دسته بندی:

بی­تفاوتی سازمانی: خداوند در آیه مبارکه 70 از سوره الاسرا می­فرماید :« وَ لَقَدْ كَرَّمْنا بَنِی آدَمَ وَ  …» ما فرزندان آدم را كرامت بخشیدیم. نخستین گام در راه تربیت انسان و ارتقاء اندیشه وى در طریق تکامل عبارت است از قرار دادن انسان در مسیرى که کرامت خویش را درک کند، نسبت به بزرگى انسان و ارجمندى مقام خود آگاهى درخور داشته باشد و به همه شئون خویشتن خویش اهتمام شایسته ورزد. در غیر این صورت، بسا هرگز براى اعتلاى انسانى خود همتى نکند و براى اصلاح وضع خویش نکوشد، آنچنان که گذشته، حال و آینده‏اش عبث، بى ­معنا و پوچ نمایانده شود. در چنین حالتى، امکان اقناع وجدان خویش را از طریق کار و کوشش از دست مى‏دهد، همچنان که تلاش براى دعوت وى به سوى بهبود امور و اوضاع زندگى و حرکت به سوى فردایى بهتر و برتر نیز بى­‏تأثیر مى­‏گردد. در نتیجه، سست و بى­‏تحرک، لاابالى و بى­حاصل، دلخوش نسبت به وضع موجود و مخالف هرگونه تغییر و تحرک و کوشش باقى مى­­ماند.

از طرفی در عصر اطلاعات، با وجود اینکه فناوری­های نوین مبتنی بر فناوری اطلاعات با شتاب چشمگیری تمام ابعاد زندگی انسان را تحت تأثیر قرار داده­اند، اما این اتفاق نظر وجود دارد  که هنوز بزرگ­ترین و اصل­ ترین سرمایه­ی هر سازمان، سرمایه­ی انسانی آن است. زیرا این اشخاص هستند که سازمان­ها را به وجود می­آوردند مسیر آن­ها را مشخص و هدایت می­کنند و به آن­ها حیات دوباره می­بخشند.در عصری که سازمان­ها و محیط­های کاری هر روز با چالش­ها و فشارهای زیادی روبرو هستند و کارکنان این سازمان­ها بار کاری فراوانی را تحمل و با مشکلات، دست و پنجه نرم می­کنند، امکان سست و بی­تحرک شدن کارکنان و از دست دادن انگیزه خود در سازمان وجود دارد. حمایت سازمانی شاید مرهم مناسبی برای این چالش­ها  و فشارها باشد (ابراهیمی بلوط­زاده، 1388). حمایت سازمانی از کارکنان  میزان اهمیتی است که سازمان برای تلاش­های  فرد و سلامت جسمانی و روانی وی قائل می­شود و  در شرایط  استرس­زا و سخت به وی کمک می­کند. در واقع میزان تعهدی است که سازمان در برابر کارکنان خود دارد.

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات:38 صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0