<span itemprop="name">ادبیات و مبانی نظری بهداشت روانی</span>
تاریخ انتشار:
4 دسامبر 2021
دسته بندی:

بهداشت روانی: سلامت کيفيتي از زندگي است که تعريف آن مشکل و ‌اندازه گيري واقعي آن تقريبا غير ممکن است. متخصصان تعاريف متعددي از اين مفهوم ارايه داد‌ه‌اند، اما تقريبا همه تعاريف موضوع مشترکي دارند و آن مسووليت در قبال خود و انتخاب سبک زندگي سالم است.دان سلامت را به محيط فردي محدود کرده است و عقيده دارد که تجربه سلامت در هر فرد منحصر به خود آن فرد است. او همچنين معتقد است که افراد اطلاعات حاصله از منبع درون و بيرون خود را به طريق متفاوتي پردازش و تفسير مي کنند. وجود چنين تفاوتي مي‌تواند ناشي از تفاوتهاي فردي باشد که عليرغم فراهم کردن اطلاعات غني درباره سلامت، نمي‌توان به طور مشخصي آن را توصيف کرد. بنابراين تهيه الگويي که نشان دهنده چگونگي تأثير ادراک بر سلامت باشد بسيار مهم و کار مثبتي است.لارسون (1996؛ نقل از کي يس و رايف، 2000) عقيده دارد سلامت عبارت است از فقدان وضعيت و احساسات منفي که نتيجه آن سازگاري و تطابق با دنياي خطرناک است.

برخي از مولفين مفهوم سلامت را مترادف با کيفيت زندگي آورد‌ه‌اند. به نظر اين مولفان کيفيت زندگي در برگيرنده مجموعه شرايطي است که افراد در زندگي خود دارند. براي کيفيت زندگي دو معني در نظر گرفته شده است.وجود شرايط لازم براي يک زندگي خوب.تمرين براي خوب زندگي کردن.هنگامي که سطح اجتماعي و جمعي مطرح مي‌شود، معني اول مدنظر است لذا وقتي مي‌گوييم کيفيت زندگي در يک کشور ضعيف است بدين منظور است که شرايط اساسي مانند غذاي کافي، مسکن، مراقبت‌هاي بهداشتي و .. در اين کشور کم است. به عبارت ديگر اين کشور براي ساکنانش غير قابل زندگي کردن است و يا تحمل چنين شرايط دشواري براي ساکنان آن سخت است. اما معني دوم کيفيت زندگي در سطح جمعي بکار نمي‌رود. نمي‌توان گفت که خود يک کشور خوب زندگي مي کند، کشور زندگي نمي کند، بلکه ساکنان آن زندگي مي کنند. در مفهوم فردي اين واژه (کيفيت زندگي) به دو معني بکار مي‌رود.

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات: 55صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0