<span itemprop="name">ادبیات و مبانی نظری بهبود عملکرد زنجیره تامین در صنعت خودروسازی</span>
تاریخ انتشار:
29 آوریل 2022
دسته بندی:

زنجيره تأمين:پژوهشگران و نويسندگان مختلف ، نگرش ها و تعاريف مختلفي از زنجيره تأمين ارائه نموده اند. برخي زنجيره تأمين را در روابط ميان خريدار و فرو شنده محدود كرده اند ، چنين نگرشي تنها بر عمليّات خريد در رده اول يك سازمان تمركز دارد. گروه ديگر به زنجيره تأمين ديد وسيع تري داده  و آن را شامل  سرچشمه هاي تأمين براي سازمان  مي دانند. بدين ترتيب زنجيره تأمين عبارت خواهد بود از تأمين كنندگان رده اول ، دوم  و سوم  و غيره . چنين نگرشي به زنجيره تأمين صرفاً به تحليل شبكه تأمين خواهد پرداخت. ديدگاه سوم نگرش زنجيره ارزش پورتر است كه در آن زنجيره تأمين شامل تمام فعاليّت هاي  مورد نياز  براي ارائه يك محصول يا خدمت به مشتري نهايي مي باشد.گروهي نيز زنجيره تأمين را مجموعه اي  از نگرش ها و تفكّرات مي دانند كه وظيفه آن هم افزايي ( سينرژي )  در عملكرد نهايي شر كت است ( رجب زاده و ديگران ، 1389 ، ص 190 ).زنجيره تأمين به عنوان يك پل بين تقاضا  و عرضه محسوب مي گردد. به عبارت ديگر مديريت زنجيره تأمين ، تقاضا را به نقطه عرضه منتقل كرده و عرضه را به نقطه تقاضا تحويل مي دهد.

بنابر اين مي توان گفت كه مديريت زنجيره تأمين يك شبكه از كارخانه ها  و مراكز توزيع مي باشد كه وظايفي مانند تهيّه مواد ، تبديل اين مواد به محصولات نيمه ساخته  و ساخته شده  و توزيع اين محصولات ساخته شده به مشتري نهايي را انجام مي دهد.( بيات ، 1387 ، ص 13).كليه فعاليّت هاي موجود در يك زنجيره تأمين در جهت تأمين تقاضاي بازار با ارائه محصولات با حداكثر كيفيّت ، در زمان  مناسب به مشتريان ميباشد. اين ديدگاه نشان دهنده اهميّت موضوع فرآيند خريد  و تأثير آن بر ديگر فعاليّت هاي اساسي زنجيره تأمين مي باشد. در طي دهه گذشته رويكرد مهم و جديدي كه در مديريت زنجيره تأمين مطرح شده ، تقويّت و توسعه ارتباط خريدار با تأمين كنندگان است.(حسين پور،1390،ص12). زنجيره تأمين شامل شبكه اي از مشاركت كنندگان  و كانال هاي مختلف عمليّاتي از برون و بيرون سازمان است كه روي مطلوبيّت ستاده هاي زنجيره تأمين تأثير مي گذارند.(  Dego yang , 2006 , p 43).

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات:29 صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0