<span itemprop="name">ادبیات و مبانی نظری برند تجاری خودرو سازی</span>
تاریخ انتشار:
22 مارس 2022
دسته بندی:

برند(نام تجاری) : خریداران منظم دارای ارزش قابل توجهی­اند؛ چون آن‌ها جریان درآمدی برای شرکت فراهم می‌نمایند. پس مفهوم وفاداری به نام تجاری جزء حیاتی از ارزش ویژه نام تجاری می‌باشد. یافته­ها نشان می‌دهد که دارای نقش مستقیم و مثبت در متأثر نمودن ارزش ویژه نام تجاری می‌باشد. اگر مصرف‌کنندگان حتی اگر با نام‌های تجاری با ویژگی‌های بهتر مواجه باشند به نام تجاری وفادار باشند، این بدین معناست که نام تجاری دارای ارزش قابل توجهی برای مصرف‌کنندگان می‌باشد(یاسین و همکاران، 2011، ص39).از ديدگاه مصرف كنندگان، ارزش افزوده‌اي مطلوب‌تر خواهد بود كه يك محصول با استفاده از نام تجاريش به دست آورده باشد. اين مسأله هنگامي كه مصرف‌كننده قصد پرداخت مبلغي بيشتر براي سطحي برابر و يا مشابه با كيفيت فعلي را دارد موجب تمايل بيشتر وي به محصولات داراي آن نام تجاري مي‌شود(رنجبریان و همکاران، 1392، ص 66).شركت‌هاي بزرگ اتومبيل نظير جنرال موتور، فورد، دايمر كرايسلر شعار در خدمت مشتريان بودن را براي شبكه‌هاي خدمات پس از فروش خود برگزيده‌اند و بر اين باورند، بايد به خريدار در ازاي خريد محصول، خدمات با كيفيت مناسب ارائه شود تا ضمن اعتماد به عملكرد و رفتار فروشنده، خريدار از خريدش راضي شود و در آينده نيز ارتباطش را با شركت مزبور حفظ كند. شركت‌هاي خودروساز و قطعه‌ساز در تلاشند

به اين مهم؛ يعني ارائه خدمات پس از فروش بهتر براي جلب رضايت بيشتر مشتري بپردازند. اما در اين راه نارسايي‌هايي وجود دارد كه توجه به آن از الزامات روز است و براي رسيدن به اين هدف؛ يعني ارتقاء كيفيت خدمات پس از فروش و رضايت مشتري به تلاش همه‌جانبه و گسترده‌تري نياز است.ايده‌ی برندگذاري به قرن نوزدهم برمي‌گردد و به اقتصاد بازار مرتبط مي‌باشد. اين ایده قرن‌ها به عنوان روش متمايزسازي کالاهاي توليد کنندگان مختلف مطرح بوده است. توانايي برند براي متمايزسازي محصول و فو اید برخورداري از يک نام برجسته و مشهور(به جاي کالاهاي عمده محصولات بدون مارک و علامت تجاري) مدت‌هاست که در دنياي تجارت شناخته شده است و مورد تحسين قرار مي‌گيرد(جهانیان و همکاران، 1392، ص23). فقط انسان‌ها نيستند كه متولد مى‌شوند، دوران طفوليت خود را سپرى می‌كنند و آن‌گاه به سال‌هاى فراز و سربلندى و سپس افول می‌رسند؛ فقط سازمان‌ها نيستند كه همانند طفلى نوپا متولد می‌شوند؛ دوران طفوليت را سپرى م‌كنند و سپس رشيد می‌شوند و… ؛ هر چند نام و نشان‌هاى تجارى نيز از سازمان‌ها برمی‌آيند، اما نام و نشان‌هاى تجارى به نوعى برتر و فراتر از سازمان‌ها هستند، به همين سبب گاهى رشدشان بر رشد سازمان‌ها فزونى می‌گيرد، گاهى كندتر از سازمان‌ها حركت می‌کنند و گاهى نيز همگام با رشد سازمان‌ها پويش پيدا می‌كنند.

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات:31 صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0