<span itemprop="name">ادبیات و مبانی نظری  برنامه مداخله ای کودکان طلاق</span>
تاریخ انتشار:
24 آگوست 2021
دسته بندی:

برنامه های مداخله ای برای کودکان طلاق: برای اینکه مداخله‌های درمانی برای این دسته از کودکان با موفقیت صورت گیرد متخصصان می بایست از برنامه‌هایی استفاده کنند که از لحاظ میزان کارائی و اثر بخشی مورد حمایت پژوهش های تجربی قرار گرفته باشد. شواهد پژوهشی حاکی از آن است که برنامه های CODIP و NBP برای این دسته از کودکان و نوجوانان دارای اثر بخشی بیشتری بوده و حمایت‌های تجربی بیشتری را کسب کرده‌اند. در هر دو برنامه که در ادامه به تشریح آنها خواهیم پرداخت، از شیوه های شناختی – رفتاری به منظور یاری رساندن به کودکان جهت بررسی و کشف احساسات و واکنش هایشان نسبت به طلاق استفاده می شود. با توجه به نوع شرکت کنندگان، این برنامه ها می تواند در موقعیت های مختلفی نظیر مدارس، انجمن ها، مراکز مذهبی و کلینیک ها مورد استفاده قرار گیرد.

هدف اصلی تمام برنامه های گروهی برای کودکان طلاق این است که با ایجاد یک فضای امن و راحت برای آنها در کنار سایر همسن و سالانشان بتوانند عواطف و واکنش هایشان رانسبت به طلاق بیان کرده و سوء تفاهمات پیشین را در این زمینه از بین ببرند و همچنین مهارت های مقابله ای لازم جهت فائق آمدن بر عواطف منفی و مشکلات غیر قابل حل را بیاموزند . از موانعی که رهبران گروه در تشکیل چنین گروههایی با آن مواجه هستند عبارتنداز: شناسائی و ثبت نام از اضای گروه و نیز کسب رضایت والدین مبنی بر شرکت کردن کودکان در این برنامه ها. به منظور ثبت نام کردن وگزینش اعضای گروه در مدارس، پیشنهاداتی توسط کوری و کوری (1992) ارائه شده است .

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات:  48صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0