<span itemprop="name">ادبیات و مبانی نظری  برنامه ریزی کتب درسی</span>
تاریخ انتشار:
25 آوریل 2022
دسته بندی:

کتاب درسی: مهم­ترین و پرکاربرد­ترین رسانه آموزشی است که در نظام­های تعلیم و تربیت جهان مورد استفاده قرار می­گیرد آل تبیج (1991) معتقد است «کتاب­های درسی همه روزه توسط معلمان و شاگردان به کار می­رود و گاهی اوقات به عنوان تمام برنامه درسی مورد تاکید معلم قرار میگیرد این در حالی است که در نظام­های آموزشی که الگوی برنامه درسی آن­ها مبتنی بر موضوع­های درسی مدون و یا مبتنی بر طرح­های قابلیت­های خاصی است کتاب درسی مهم­ترین و تنها منبع مورد استفاده در فرآیند یاددهی و یادگیری است و آموزش و پرورش کشور ایران در بخش آموزش­های فنی و حرفه­ای از دو الگوی فوق استفاده می­نماید بدین صورت که برخی از دروس که مربوط به آموزش فنون و مهارت­ها است از الگوی صلاحیت­های خاص  و  دروس نظری از الگوی مبتنی بر موضوع­های درس مدون استفاده می­نماید اهمیت کتاب­های درسی تنها از جنبه­ی ابزاری برای آموزش مطرح نیست بلکه کاربرد گسترده­ی آن در مدارس، دانش­آموزان را در معرض عقاید، ایده­ها و افکار گوناگونی قرار می­دهد که از سوی ناشران و تولید کنندگان کتاب­های درسی به طور مستقیم و یا غیر مستقیم ارائه می­شود.

کتاب درسی به عنوان تنها رسانه­ای که نقش هدایت فعالیت­های یاددهی – یادگیری را در کلاس ایفا می­کند دارای اجزاء و عناصری است و ارتباط منطقی و صحیح عناصر یک کتاب درسی به کار آیی آن در آموزش کمک شایان توجهی می­کند اهداف، محتوا (شامل متن نوشتاری، تصاویر، نوارها، جداول) و تمرین­ها سه بخش مهم یک کتاب درسی را تشکیل می­دهند.محتوا و  تمرین­ها باید در جهت تحقق اهداف کتاب درسی باشند مسئله اصلی این تحقیق آن است که آیا عناصر کتاب­های فارسی دوره دوم ابتدائی از انسجام درونی لازم برخوردار است و با اهداف پرورش مهارت­های شناختی، عاطفی و روانی – حرکتی همسو است. اولين دوره آموزش و تربيت براي هر انساني به طور رسمي، آموزش ابتدايي است. بعد از آموزش‌هايي كه فرد در محيط خانواده فرا مي‌گيرد، آموزش‌هاي رسمي به عنوان آموزش دوره‌ عمومي شروع مي‌شود. كودكان از سن 5 سالگي وارد عرصه تعليم و تربيت رسمي مي‌شوند و پس از طي 6 سال آموزش و تربيت به دوره بعدي يعني راهنمايي تحصيلي وارد مي‌شوند.. دوره‌ ابتدايي با توجه به اهمیت اش در سال های اخیر مورد توجه دانشمندان علوم تربیتی و روانشناسی قرار گرفته است و حركت های جديدي كه در زمينه توسعه برنامه درسی این دوره  در قرن اخير ايجاد شده است که نشان دهنده اهميت زياد آموزش ابتدایی  می باشد .

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات:23صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0