<span itemprop="name">ادبیات و مبانی نظری برنامه ریزی منابع سازمان</span>
تاریخ انتشار:
29 آوریل 2022
دسته بندی:

 برنامه ریزی منابع سازمان: در اواخر دهه ۷۰ میلادی مفهوم برنامه‌ریزی مواد موردنیاز معرفی و توسط­شرکت IBM پیاده‌ سازی و توسعه پیدا کرد. مهم ترین عیب این سیستم‌­ها، امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری گران ‌قیمتی بود که بعضاً در مراکز دانشگاهی و یا نظامی مستقر بودند.سازمان­ها در استقرار برنامه‌ریزی مواد موردنیابا مشکلات زیادی مواجه بودند. از طرف دیگر، این سیستم ارتباط بین تولید و استراتژی‌های رقابتی سازمان را چندان مد نظر قرار نمی‌داد و ظرفیت­های تولیدی سازمان در این سیستم لحاظ نمی‌شد.(صالح شطاط، 2012)در فاصله سال های 1980 و 1990 میلادی، با توسعه و گسترش برنامه­ریزی مواد مورد نیاز، مفهوم برنامه ریزی منابع ساخت و تولید ارائه گردید. در اوایل همین دهه نیز سیستم­های برنامه­ریزی توزیع که مستقل از برنامه ریزی منابع ساخت عمل می­کردند وارد این سیستم شده و عملاً مشکل عدم ارتباط این دو سیستم با یکدیگر مرتفع گردید.پس از بکارگیری برنامه ریزی منابع ساخت و گسترش آن در تمام عرصه‌های تولیدی، خدماتی، تجاری، توزیعی و غیره و همچنین اضافه‌ نمودن سیستم‌های پشتیبان تصمیم به آن ها، سیستم برنامه ریزی منابع سازمان ارائه شد.

با ظهور برنامه ریزی منابع سازمان در حوزه تولید، تمامی سیستم‌های تولیدی تحت پوشش قرار گرفتند. بخش‌ها، فرآیند ها و وظایف مختلفی از جمله کنترل کیفیت، نگهداری و تعمیرات، حسابداری و مالی به سیستم‌های تولیدی متصل شده و برنامه ریزی منابع سازمان به عنوان حد فاصل سیستم‌های مدیریت زنجیره­تأمین و مدیریت ارتباط با مشتری مطرح‌گردید. این سیستم بیش از آنکه عنوان جدیدی برای برنامه­ریزی منابع ساخت باشد، به عنوان سطح بعدی در سطوح تکاملی سیستم­های کامپیوتری طراحی شده است و برای پشتیبانی از عملیات سازمان، گزینه مطرحی است.(براتچ 2001)با گسترش اینترنت، فناوری برنامه ریزی منابع سازمان منطبق با محیط اینترنت ارائه گردید و در نتیجه تبادل الکترونیکی داده هاو برنامه ریزی منابع سازمان با یکدیگر پیوند خوردند و اینترنت به عنوان جزیی تفکیک‌ناپذیر از برنامه ریزی منابع سازمان محسوب و تحت وب توسعه یافت. همچنین فناوری چند لایه‌ای در معماری سیستم اطلاعاتی در محیط اینترنت در نظر گرفته شد.

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات:37صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0