<span itemprop="name">ادبیات و مبانی نظری  باورهای خودکارامدی جانبازان</span>
تاریخ انتشار:
27 ژانویه 2022
دسته بندی:

معلولیت و نگرش به آن: بدرستی نمی توان گفت انسان از چه زمانی دچارنقص عضو یا معلولیت گردیده ، اما از شواهد چنین برمی آید که معلولیت با سرشت انسان عجین بوده است و در تمام ادوار تاریخ شماری از مردم لااقل به طبیعی ترین نوع معلولیت یعنی معلولیت مادرزادی مبتلا بوده اند (نامداری ، 1368).از سوی دیگر با مراجعه به تاریخ تمدن بشر متوجه می شویم که موضوع معلولیت قدمتی به موازات حضور بشربرروی زمین دارد. درکتاب پاپی روس که در حدود 5000 سال قبل توسط یک پزشک مصری نوشته شده است و مصرشناس مصری بریستت آنرا به انگلیسی ترجمه نموده از معلولی با ضایعه کامل نخاع سخن رفته است که پس ازشکستگی و دررفتگی مهره های گردن ناشی ازحادثه ، از چهاردست و پا فلج گردیده و دربحث پیرامون پیش بینی برنامه درمانی لفظ غیرقابل درمان ذکر شده است. اسپارتها کودکان ناقص را طعمه گرگها می ساختند . مردم هند باستان معلولین را به امواج خروشان رودخانه ها می سپردند. در بسیاری از تمدنهای باستان مرسوم بوده که در سالهای قحطی تعدادی از افراد معلول را قربانی یا سنگسار می کردند. نحوه تلقی سنتی از معلولیت ، قرنهای متمادی ادامه داشته و نخستین توجهات به معلولین را می توان در نقش مؤثر تعلیمات مذهبی درحمایت  ازمعلولین دانست.

درباره برخورد با معلولین واینکه معلولین چگونه افرادی هستند بررسی تاریخی امری ضروری وقطعی استاز زمانی که انسان خود را شناخت با ناهنجاریهای مادرزادی و نقص عضو یا قطع عضوناشی از امراض مختلف وعوامل طبیعی روبرو بوده است . حوادث مکانیکی و جنگهای کلاسیک نیز درمعلولیت و قطع عضو انسان نقش بسیارمهمی داشته اند. در طی این دوران انسانها همیشه با توجه به امکانات موجود دررفع اینگونه مشکلات جسمی یعنی؛ در حقیقت توان بخشی جسمی خود کوشیده اند، به طوریکه دریکی ازنقوش حجاری در دوران گذشته تصویر شخصی دیده شده است که بوسیله پای چوبی و با استفاده از وسایل بسیارساده نقص پایش را که ازناحیه زانو قطع شده ترمیم نموده است . همچنین مشکلات روانی کلیه افرادی که دچارنقایص جسمانی بوده و درزمره معلولین قراردارند باید بطورجدی مورد توجه قرارگیرند و براساس رهنمودهای روان شناختی اخلاقی و تربیتی بررسی شوند . از آنجا که انسان دارای دو بعد جسمانی وروانی است خصوصیات اخلاقی و تربیتی او در پرتو این دو بعد تکامل می یابد .

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات: 50صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0