<span itemprop="name">ادبیات و مبانی نظری بانکداری اینترنتی</span>
تاریخ انتشار:
2 دسامبر 2021
دسته بندی:

 بانکداری الکترونیکی: بر طبق تعریفی که از بانکداری الکترونیکی در سایت دیکشنری. کام (2013) بانکداری الکترونیکی را انجام معاملات بانکی از طریق سیستم کامپیوتری به‌عنوان انجام معاملات بانکی از طریق ماشین‌آلات خودکار در نظر گرفته‌شده که باعث افزایش سرعت عملیات، کاهش هزینه‌ها و غیره می‌شود، تعریف‌شده است (دیکشنری. کام). بانکداری الکترونیکی، نوع خاصی از بانکداری است که برای ارائه سرویس به مشتریان از یک محیط الکترونیکی (مانند اینترنت) استفاده می‌کنند. درواقع بانکداری الکترونیکی یک نوع سرویس الکترونیکی است. در این نوع بانکداری تمامی عملیات بانکی به‌صورت الکترونیکی انجام می‌شود و انجام تمامی این عملیات با سطوح امنیتی مناسب محافظت می‌شود (سلیمی مجرد،1389).بانکداری الکترونیک را می‌توان استفاده از تکنولوژی پیشرفته‌ شبکه‌ها و مخابرات برای انتقال منابع (پول) در سیستم بانکداری معرفی کرد. درواقع بانکداری الکترونیک به معنای یکپارچه‌سازی بهینه‌ کلیه فعالیت‌های بانک از طریق به‌کارگیری تکنولوژی نوین اطلاعات، مبتنی بر فرآیند بانکی منطبق بر ساختار سازمانی بانک‌ها است که امکان ارائه کلیه خدمات ورد نیاز مشتریان را فراهم می‌سازد .

درزمینه بانکداری الکترونیکی تعاریف متفاوتی وجود دارد که در زیر تعدادی از این تعاریف ارائه‌شده است:بانکداری الکترونیکی را می‌توان فراهم آوردن امکاناتی برای مشتریان که بدون نیاز به حضور فیزیکی در بانک و با استفاده از واسطه‌های ایمن بتوانند به خدمات بانکی دسترسی یابند، تعریف کرد (چنگ و همکاران2008). برخلاف تعاریفی که به‌صورت مشخص و واضح ارائه‌شده است، ریچارد اینسلی معتقد است که در مورد بانکداری الکترونیکی تعریف رسمی و ثابتی وجود ندارد و در هر کشوری قوانین و مقررات خاص خود را دارد، حسام العابد نیز بانکداری الکترونیکی را انجام مبادلات بانکی به‌صورت الکترونیکی می‌داند، بدون آنکه لازم باشد مشتریان به بانک‌ها مراجعه کنند.بانکداری الکترونیکی به زبان ساده عبارت است از استفاده از کامپیوتر و فن‌آوری اطلاعات به‌جای عملیات و فرآیند معمولی بانکی که در آن استفاده از کاغذ معمول است، می‌باشد. در حقیقت بانکداری الکترونیکی که گاهی به آن انتقال وجوه به طریق الکترونیکی نیز اطلاق می‌گردد، استفاده از یک محیط الکترونیکی جهت انجام کلیه عملیات بانکی است.

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات:63 صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0