<span itemprop="name">ادبیات و مبانی نظری بازاریابی</span>
تاریخ انتشار:
3 ژانویه 2022
دسته بندی:

بازاریابی: با پیچیده ترشدن وضعیت کسب و کارها و نوآوري هاي جدید در فرایندها و محصولات و همچنین وجود رقابت شدید بین شرکت ها، این پرسش ها در ذهن بازاریابان و مدیران شرکت ها مطرح می شود که مشتریان آنها چه نیازهایی دارند؟ خواسته هاي آنان چیست؟ رقباي آنها کدامند؟ چگونه می توان سازمان را در مقابل بازار هوشیار نمود؟ چگونه می توان نیازها و خواسته هاي مشتریان را به گونه اي بهتر از رقبا برآورده نمود؟ بهترین روش برآوردن نیازهاي مشتریان چیست؟ چگونه می توان بهترین بازده و عملکرد مطلوب را از قابلیت هاي بازاریابی و دارایی هاي بازاریابی به دست آورد؟ (حمیدي زاده و همکاران، 1391).سازمان ها همواره به دنبال اين مهم بوده اند كه بتوانند در محيط رقابتي، از طريق فرآيندهاي عملياتي خود به خلق ارزش برتر براي مشتريان بپردازند. واحدهاي بازاريابي و فروش، به عنوان دو ركن اساسي سازمان، نقش بسزايي در اين ارزش­آفريني بازي مي كنند (نجمي و همکاران، 1391). شركت هاي توليدي براي حضور بهتر در بازار به يك نظام اثربخش در فعاليت هاي بازاريابي خود نياز دارند (شافعي، 1391). به طور کلی، بازاریابی علم میان رشته اي است که وام دار بسیاري از علوم مثل اقتصاد، روانشناسی، جامعه شناسی و مدیریت است (حسینی و همکاران، 1391).

تعريف هاي گوناگوني از بازاريابي وجود دارد که در ادامه به برخی از مهمترین آنها اشاره می گردد.انجمن بازاريابي آمريكابازاريابي را اينگونه تعريف مي كند (1935): عملكرد فعاليت هاي كسب و كار كه جريان انتقال كالا و خدمات از توليدكننده به مصرف كننده را هدايت مي كند. البته اين تعريف به مرور زمان و به سبب پيشرفت هاي حاصل در حوزه بازاريابي، دستخوش تغييرات بسياري شده است. اين تعريف بيشتر بيانگر نگاه سنتي به بازاريابي كه همان توزيع و بازرگاني كالا است، مي باشد (نجمي و همکاران، 1391).در سال 1985 انجمن بازاريابي آمريكا تعريف خود را اينگونه تغيير داد: بازاريابي، فرآيند برنامه ريزي و اجراي خلق ايده، قيمت گذاري، ترويج و توزيع محصول و خدمات به منظور انجام مبادله اي است كه اهداف شخصي و سازماني را نتيجه مي دهد. در اين تعريف، تمركز بيشتر بر مديريت4Ps است. اين انجمن در سال 2004 با بيان اين نكته كه بازاريابي يك مفهوم مشتري- محوراست، تعريف خود را اينگونه اصلاح كرد كه بازاريابي يك عملكرد سازماني و مجموعه اي از فرآيندهاست كه ارزش را خلق كرده، آن را براي مشتري بيان و تفهيم مي كند و به وي منتقل مي كند و ارتباط با مشتري را به نحوي مديريت مي كند كه سازمان و ذينفعان از آن بهره مند مي شوند.

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات: 22 صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0