<span itemprop="name">ادبیات و مبانی نظری بازاریابی خدمات  و پذیرش مشتری</span>
تاریخ انتشار:
8 آوریل 2022
دسته بندی:

بازاریابی خدمات و پذیرش مشتری: بازاریابی فعالیتی است که در جهت ارضای نیازها و خواسته ها از طریق فرایند مبادله ، به عبارتی کامل تر بازاریابی همه تلاشهای نظام مند برای شناخت نظام بازار و اقدام مناسب نسبت به انواع تقاضاها با توجه به نظام ارزشی جامعه و هدف های سازمان است. مدیریت بازاریابی عبارت است از تجزیه و تحلیل ، طرح ریزی ، اجرا و کنترل برنامه های تعیین شده برای فراهم آوردن مبادلات مطلوب با بازارهای مورد نظر به منظور دستیابی به هدف های سازمان.بازاریابی شخصی.بازاریابی ایده.بازاریابی سازمان.بازاریابی مکان.بازاریابی خدماتی.بر همگان روشن است که میزان استفاده از خدمات در جهان رو به افزایش است . با ابداع تکنولوژیهای نوین و پیچیده تر شدن رقابت ، ضرورت بالایی برای مدیریت موثر خدمات و بازاریابی این گونه محصولات وجود خواهد داشت. همراه با پیشرفت فناوری ها و سرعت بالای دگرگونی ها ، بسیاری از خدمات در حال تغییر و تحول و حذف یا ایجاد شدن هستند. به سبب ضعف عملکرد مدیران ، کیفیت خدمات در بسیاری از زمینه ها در جهان کاهش یافته است. از طرفی تقاضای خدمات دارای حساسیت قیمتی کمتری نسبت به کالاها میباشد و این عامل فرصتها و تهدید هایی را برای ارائه دهندگان خدمات حرفه ای به همراه دارد. از جمله ویژگیهای خدمات میتوان به ناملموس بودن ، نامشابه و نا پیوسته بودن ، تفکیک نا پذیری و غیر قابل ذخیره بودن اشاره کرد

که باعث میشود آن را از کالاها متمایز کند.آمیخته بازاریابی خدمات شامل 7 عنصر میباشد ، که علاوه بر چهار عنصر قیمت ، محصول ، ترفیع و توزیع ( مکان) که برای کالا میباشد ، میتوان به 3 عنصر کارکنان ، امکانات و دارایی های فیزیکی و مدیریت فرآیند یا عملیات اشاره کرد.1) کارکنان . معمولا کارکنان را به عنوان عوامل اصلی بازاریابی خدمات در نظر میگیرند. در بحث خدمات بسیاری ار مشتریان ارائه دهندگان را به نام سازمان میشناسند. دارا بودن ویژگیهایی مانند علاقه مندی، توانایی، ادب، ابتکار، دلسوزی ، برخورد مناسب ، وقت شناسی و آراستگی مناسب از عوامل مهم در این زمینه به شمار میروند.2-) امکانات و دارایی های فیزیکی . سبب تسهیل در فعالیت ها و فرایند های انتقال و ارائه خدمات میشوند. تاسیسات و تجهیزاتی مطرح میشوند که یا مشهود هستند ( مانند دستگاه ارائه دهنده نوبت خودکار در بانک ) و یا نا مشهود ( مانند جای پارک).3 ) مدیریت فرایند  یا عملیات . سبب میشود تا از موجود بودن و کیفیت مناسب و پایدار خدمات اطمینان حاصل شود . نقش مهم این عنصر ایجاد تعادل میان عرضه و تقاضاست.یکی از ویژگیهایی که خدمات را از کالاها جدا کرده و پیچیدگی بازاریابی آن را افزایش میدهد این است که معمولا بهای حدمت را پیش از تولید میپردازیم و این که همزمان با تولید ، مصرف رخ میدهد. همچنین ارائه خدمت گاهی نیازمند تعامل و واکنش نزدیک ارائه دهنده و دریافت کننده است.

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات: 18صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0