<span itemprop="name">ادبیات و مبانی نظری اموزش کارکنان  وارتباطات سازمانی</span>
تاریخ انتشار:
13 آوریل 2022
دسته بندی:

 آموزش کارکنان: از آموزش کارکنان به­عنوان یکی از استراتژی­های اصلی جهت سازگاری مثبت با شرایط همواره متغیر به­عنوان مزیت رقابتی سازمان­ها قلمداد می­شود؛ از این­رو جایگاه و اهمیت راهبردی آن در بقاء و توسعه سازمان غیر قابل انکار است. آموزش، عامل کلیدی در توسعه محسوب می­شود که چنانچه به­درستی و شایستگی برنامه­ریزی و اجرا شود، می­تواند بازده اقتصادی قابل توجهی داشته باشد(کینلاو، 1989: 201). آموزش کارکنان اقدامی راهبردی است که در سطح فردی باعث ارتقاء کیفیت شغلی و در سطح سازمانی عامل تعالی و توسعه سازمان و در سطح ملی موجب افزایش بهره­وری می­گردد. بنابراین اموزش، زیربنائی­ترین اقدامی است که تحول را در سازمان­ها پایه­ریزی می­نماید (ارث 1987). آموزش همواره به­عنوان ابزاری مطمئن در جهت بهبود کیفیت عملکرد و حل مشکلات مدیریت مد نظر قرار می­گیرد و فقدان آن نیز یکی از مسائل اساسی و حاد در هر سازمان می­باشد. لازم به ذکر است که، آموزش یک وظیفه اساسی در سازمان­ها و یک فرآیند مداوم و همیشگی بوده و موقت و تمام شدنی نمی­باشد. کارکنان در هر سطحی از سطوح سازمان، اعم از مشاغل ساده یا مشاغل پیچیده، محتاج به آموزش و یادگیری و کسب دانش و مهارت­های جدید هستند

و باید همواره برای بهتر انجام دادن کار خود از هر نوع که باشد، روش­ها و اطلاعات جدید کسب نمایند و مضافاً این­که هر زمانی شغل کارکنان تغییر پیدا کند، لازم است که اطلاعات و مهارت­های جدیدی برای ابقاء موفقیت آمیز، وظایف شغل مربوطه را فرا بگیرد( اونیماه 2009: 102). برنامه­های آموزش کارکنان در یک سازمان می­تواند نیاز به نیروی انسانی متخصص در آینده را نیز رفع ­کند و تضمینی برای حل مشکلات کارکنان باشد. بنابراین چنانچه کارکنان یک سازمان خوب آموزش ببینند بهتر می­توانند در ارتقاء سطح کارائی سازمان سهیم باشند و سرپرستان و مدیران به نظارت زیاد در مورد زیردستان خود نیاز نخواهند داشت و در عین حال می­توانند آن­ها را برای احراز مشاغل بالاتر و پرمسئولیت آماده سازند زیرا کارکنان در سایه آموزش صحیح است که می­توانند وظایف خود را به­نحو مطلوب انجام دهند.نیاز آموزشی عبارت است از تغییرات مطلوبی که در فرد یا افراد یک سازمان از نظر دانش، مهارت و یا رفتار باید به­وجود بیاید تا فرد یا افراد مزبور بتوانند وظایف و مسئولیت­های مربوط به شغل خود را در حد مطلوب، قابل قبول و منطبق بر استانداردهای کاری انجام داده و در صورت امکان زمینه­های رشد و تعالی کارکنان را در ابعاد مختلف فراهم آورد.

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات:13صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0